Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den kanske behöver avmagnetiseras?Har sett att timvisaren på den officiella timekeepern, lever sitt eget liv.
En världslig sak kan tyckas, men på ett klockforum borde det vara korrekt.
Timvisaren är i princip bara i rätt position vid hel timme och några minuter därefter.
Dålig "reklam" för SS.
![]()
Ingen använder väl ändå klockan för att hålla koll på tiden?Hej, den är ju helt tappad. Det här ska föreställa 08.56. Timvisaren hänger inte med alls.
![]()
Exakt, bara att titta uppe i hörnet istället och problemet är löst.Ingen använder väl ändå klockan för att hålla koll på tiden?![]()
Eller fixa koden, som sagt...Exakt, bara att titta uppe i hörnet istället och problemet är löst.
Scriptet räknar lite knasigt på timmarna. Raderna
var hours_degree=hours*30+(minutes*0.25);
var hours2_degree=hours2*15+(minutes*0.25);
borde vara
var hours_degree = 30*(hours + (minutes / 60.0));
var hours2_degree = 15*(hours2 + (minutes / 60.0));
Ingen använder väl ändå klockan för att hålla koll på tiden?![]()
Exakt, bara att titta uppe i hörnet istället och problemet är löst.
![]()
Ingen använder väl ändå klockan för att hålla koll på tiden?![]()
Sådär, lösningen finns redan.Scriptet räknar lite knasigt på timmarna. Raderna
var hours_degree=hours*30+(minutes*0.25);
var hours2_degree=hours2*15+(minutes*0.25);
borde vara
var hours_degree = 30*(hours + (minutes / 60.0));
var hours2_degree = 15*(hours + (minutes / 60.0));
Om man läser lite noggrannare så inser man att hours2_degree faktiskt är rätt, så den behöver inte ändras. 15*(hours + (minutes/60.0)) = hours*15 + minutes*0.25 .Sådär, lösningen finns redan.
@Sjöö Sandström , kom och läs.
Jag vet inte vem som roddar själva koden, men det kanske snarare är @Leben eller @hook som kan göra något åt det?Sådär, lösningen finns redan.
@Sjöö Sandström , kom och läs.
Trodde i min enfald, då jag skapade inlägget, att responsen skulle bli förhållandevis omedelbar.Intresset för att Sveriges största klockforum ska ha korrekt tidsangivelse får nog anses vara sisådär![]()
![]()
Trodde i min enfald, då jag skapade inlägget, att responsen skulle bli förhållandevis omedelbar.
Det finns ju två intressenter, tänkte jag mig.
Är väl snarare @MattWServices som ska kopplas in
... eller så ändrar man helt enkelt det första 0.25 till 0.5 i filen clock/clock.js.vi skickade till utvecklaren som gjort klockan.
Kanon. Ifall någon inte tycker att det är någon skillnad så kan det krävas en ordentlig refresh av sidan (shift-reload eller nåt) för att den ska ladda om scriptet också.