• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

visarstorlekar-mismatch

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Har ett verk med 55/100-visare, kan man be urmakaren klämma (bokstavligen) dit ett par visare med 60/120-hål? eller kommer det aldrig bli bra?

0,55 kanske går . Men tveksamt om det går att nypa ihop 1,20 visaren . Är det en gammal ryss klocka du tänk byta visare på.

nej, det är ett A.Schild som behöver visare från ETA, men jag tror nu att jag kan hitta 0.55/0.90 det är nog lättare att öppna upp lite som du föreslår, tack!

nej, det är ett A.Schild som behöver visare från ETA, men jag tror nu att jag kan hitta 0.55/0.90 det är nog lättare att öppna upp lite som du föreslår, tack!
Jag har som @rogart-63 tipsade om tidigare "brotschat?" upp visare med mindre hål och fått det att fungera fint. Gäller att vara försiktig och bara ta ytterst lite åt gången och testa allt eftersom tills visaren passar.
IMG_20170328_201053.jpg

Tillbaka
Topp