• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vita slit och släng skjortor?

daniel_se

Omega
Jag har tidigare köpt TM Lewins twill fitted vita skjortor, men nu finns de endast med dubbel manschett och inte knapp.

Tips på vad man kan köpa istället? Jag gillar alltså lägre prisklass och byta ofta, dessa skjortor får mycket stryk i vardagen!
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Aha är det så det funkar. Kan flytta den dit då? Såg CT i just den tråden, men tyckte de såg lite sjabbiga ut på bild,.TM är ändå helt ok i twill tyget tycker jag.
Har nån skjorta därifrån, och tycker inte det är något större fel på dem, framförallt mtp (rea)-priserna. Satte dock inte måtten riktigt. :D
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Har kört en hel del CT genom åren och de håller väldigt bra kvalitet men har på senare tid höjt priserna. För något år sedan kunde man få fyra skjortor för £100+frakt ett par gånger om året. Nu är det väl dubbla priset när det är rea.
 

daniel_se

Omega
Tack för svaren. Är i London regelbundet så får hasa mig ner till Jermyn St och prova CT nästa gång då. Gick till TM av slump för många år sedan, men tycker de funkat bra, tills de tog bort knappar på twil cutaway skjortorna nu då.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Jag har tidigare köpt TM Lewins twill fitted vita skjortor, men nu finns de endast med dubbel manschett och inte knapp.
Tips på vad man kan köpa istället? Jag gillar alltså lägre prisklass och byta ofta, dessa skjortor får mycket stryk i vardagen!
Testa Hawes & Curtis! Samma som Charles Tyrwhitt och TM Lewin, men inte lika kända utanför UK? Har ingen erfarenhet av dessa utöver att en kompis inhandlade 4 skjortor hos dem när vi var i London, och han verkar nöjd. De verkar köra 4 skjortor för £100. Bara att testa!:)
 

daniel_se

Omega
Testa Hawes & Curtis! Samma som Charles Tyrwhitt och TM Lewin, men inte lika kända utanför UK? Har ingen erfarenhet av dessa utöver att en kompis inhandlade 4 skjortor hos dem när vi var i London, och han verkar nöjd. De verkar köra 4 skjortor för £100. Bara att testa!:)
Fanns bara poplin i cutaway smal modell, jag vill ha twill. Får ta en vända där på Jermyn St helt enkelt. Eller så blir det Shirtonomy och vara lite rädd om grejerna :)
 
Topp