• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vostok! Bang för pengarna.

C

Crowolf

Guest
Fick hem den här. Present till kollegan men fan vad sugen jag blir själv. 67 dollar, snacka om mycket för stålarna.



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1358320012.799715.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1358320012.799715.jpg
    121.8 KB · Visningar: 1,547

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bra value for money!



Har denna, men jag har spräckt glaset på den...
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1358320422.591328.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1358320422.591328.jpg
    48.4 KB · Visningar: 1,083

carlanton

Audemars
Kollade på Vostok i St Petersburg, tror priserna låg på runt 4000 kr i turistområdena... Inte jätteroliga klockor, men de har en viss sovjetisk charm.

Är man intresserad av sovjetiska klockor och kameror bör man åka till marknaden utanför uppståndelsekyrkan. Fortfarande sjuka överpriser, men vet man vad saker är värda och kan man ryska är det lungt.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
4k!!?? Loco!

Jag köpte min för typ 1k på nätet. De billiga scubadude-varianterna ligger väl på knappt en femhundring...

Men det är klart...vill man ha den fysiska köpupplevelsen så får man betala premium! :mrgreen:
 
V

Viggen

Guest
Hur bra är dessa klockor?

Har vart lite småsugen på att investera i en Vostok, mest för skojs skull. Då Kalashnikovs egna klockor är lite för dyra för mig. :lol:
 
V

Viggen

Guest
Den jag tittade på är inte riktigt samma som dessa ur. Vostok Europe Rocket N1 Automatic.
 

Aron

Omega
Min bror köpte två st. Vostok för ett tag sen, beställde dom helt nya, ser ut att vara samma modell fast med länk. Länken var verkligen billig om man säger så, kändes som den var gjord av aluminiumfolie eller nåt ;)
Efter nån månads användande av den ena så började den skramla inuti så jag tog av boettlocket och såg att hela rotorn hade lossat, men skruven som håller den på plats låg kvar så det var bara att sätta tillbaka sen funkade den fint igen. När det gäller tidhållningen verkar dom vara bra, tror att den som rotorn lossade på hade dragit sig typ ett par min på ca en månad så det är väl ok. Han jobbar visserligen delvis som dykare men har nog inte vart nere på nåt djup direkt med den men en dusch och bad i simhall klarar den i alla fall
 
C

China

Guest
Vostoks militärur har visserligen en trevlig design, och riktigt risiga "low level" kan ha sin charm. Mina egna erfarenheter är att kvalitetskontrollen inte är den bästa, däremot så vet jag inte om man skärpt sig på senare år. Mina klockor bytte jag till mig för några paket Marlboro innan Sovjetunionens upplösning, samtliga ex var ganska mediokra. T.ex. så lossnade kronaxeln på två klockor efter en vecka, och en del verk gav upp efter några dagar. Kanske rörde det sig om skräp som hittat ut bakvägen från fabriken...
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Min Boctok. Sovjettillverkad charmig arbetshäst inköpt för några hundralappar. Snygg grön tavla. För några år sedan så trillade lysmassan loss från timvisarens yttre del och försvann bakom tavlan in i urverket. Tickar trots detta på utan problem och med bra tidhållning :)



Aron skrev:
Länken var verkligen billig om man säger så, kändes som den var gjord av aluminiumfolie eller nåt ;)
Investerade 40 kr i originallänken. Sämst spenderade 40 kr någonsin :cry:
 

Bilagor

  • Boctok Amphibia.jpg
    Boctok Amphibia.jpg
    216.9 KB · Visningar: 761

wwjbd

Omega
Jag har två vostok en lite äldre 70 eller 80 talet tror jag. Samt en nyare och jag är grymt nöjd med båda två. De känns verkligen ryska! :D
 

Jimmy85

Omega
Även jag har två stycken vintage Vostok (kommandarskie?), är supernöjd, har även några Poljot´s och några raketa också.
Min uppfattning om dom ryska uren är att kvaliten är riktigt bra, ungefär som slitstarka pansarvagnar som är byggda för att hålla i all evighet. Detta gäller äldre ur byggda på sovjettiden. Nyare ryska ur har jag ingen egen erfarenhet av.
ska se om jag kan få upp lite bilder vid senare tillfälle.
 
C

Crowolf

Guest
Har själv den här:


Vad vet ni om den? Vet inte ett skit själv.

Poppe


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1358529751.955314.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1358529751.955314.jpg
    104.4 KB · Visningar: 619

Ariste

Audemars
2-Faktor
Aron skrev:
...Länken var verkligen billig om man säger så, kändes som den var gjord av aluminiumfolie eller nåt ;)...
+1 på den, länken kändes overklig och är otroligt oskön. :)

Bättre blev det när ett nato slängdes på och så ser den ut nu:

IMG_1511_zpsdb8f9906.jpg


IMG_1509_zpsb8c76b21.jpg


IMG_5235_zps9bb21938.jpg
 
Topp