• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vostok för nybörjaren

Vill börja med att be om ursäkt för urusel kvalitet på bilderna nedan, det är inte bara klockor man är dålig på utan fotografering också tydligen.

Hur som helst; idag kom den hem, min Vostok Amphibia 710916 (710 anger vilken boett det är och 916 anger urtavlan). Beställde den för ca två veckor sedan på chistopolcity.com för omkring 600 kronor. Kaffepengar alltså.. Gillar dock inte bezelen som sitter på så en ny sådan hade jag också beställt (och fått hem tidigare) tillsammans med ett svart nato från am-watches.com för ytterligare ca 400 kronor.
Trodde att det skulle vara pilligt att få bort vridringen men det var mycket enkelt, bara att peta bort och sen trycka på den nya. Omkring tusen kronor blev det alltså, vilket ju känns billigt för ett kul första projekt. Kan dock tycka att det var ett för litet projekt, det roliga var ju över på bara några sekunder (och det är aldrig bra har min fru förklarat för mig :wideyed:).
Nu återstår bara att se hur klockan går. Men det är klart, dög den åt de sovjetiska attack-dykarna så duger den nog åt mig. :watching::D

Innan:
DSC_0075.JPG


Med ny bezel bredvid:
DSC_0077.JPG


Slutresultat:
DSC_0079.JPG

DSC_0083.JPG

DSC_0082.JPG

DSC_0080.JPG

DSC_0081.JPG

Och ihop med skx007:an
DSC_0090.JPG
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Är den nya bezeln från en annan vostok modell eller after market? Snyggt blev det iaf :)
 
Tack!
Det enda jag är lite nojig för nu är att jag tycker att bandstiften som sitter på klockan är lite tunna och klena. Skulle behöva byta ut dem till något lite kraftigare. Bara att gå in till en urmakare och köpa?
 
coolt! Vad använde du för verktyg för att få loss den?
En liten tunn kniv (tänk utfällbar fickkniv/schweizisk armékniv). Glöm inte att ha lite plast emellan bara så att du inte repar boetten om du slinter. Den satt inte hårdare än att den poppade av väldigt lätt. Känns faktiskt som att den nya aftermarket-ringen sitter hårdare.
 
Topp