• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Vostok från Sovjet-tiden (SÅLD!) och en Timex från 79 (sista prisbump 10/12)

lekingofkings

Omega
2-Faktor
God afton!

Jag börjar rensa bort en del, så därför får dessa två manuella klockor gå.

Självklart retur om beskrivningen är felaktig, annars nej.
Vill du ha rekad frakt får du lägga till. Köparen står för risken vid frakten.
Byten? Nej, tack, inte denna gång.
F2F kan kanske ordnas på sträckan Norrköping-Linköping. Betalning till swish eller banköverföring.
Har du frågor, synpunkter på annonsen, eller vill ha fler bilder så hör av dig med ett PM!


SÅLD!!! Först ut är en Vostok med grön urtavla. ”Made in USSR” på ryska på urtavlan.
Mäter 18mm mellan bandhornen och ca 36mm utan kronan inkluderad.

Köpt genom forumet under våren som tänkt som min J-Södraklocka. Men eftersom säsongen gått lite knackigt så väljer jag att släppa denna strax innan eventuella kvalmatcher. Annars är den mycket trevlig. Något repigt glas. Fulmetallen har hållit ihop bra, bara något släpp på baksidan i kanten vid baklocket. Lite smårepor och hairlines på boetten finns givetvis, men inget som stör enligt mig. Service-historik okänd, men fortade sig cirka en halvminut/dygn när jag nyss mätte. Den har funkat fint i min ägo i rotation med andra klockor. Skickas med det gröna bandet som syns på en del av bilderna. Bilder:

IMG_1052.jpg


IMG_0506.jpg


IMG_0397.jpg


IMG_1140.jpg

IMG_1602.jpg


IMG_2045.jpg


IMG_2299.jpg

IMG_2340.jpg


IMG_2343.jpg


IMG_2391.jpg


IMG_2376.jpg


IMG_2375.jpg

SÅLD!!! Pris 550SEK med brev-frakt inom Sverige inkluderat i priset. Vill du ha rekat får du lägga till.


Andra klockan ut är en Timex från 79. ”Great Britain” på urtavlan tillsammans med serie-numret.

Mäter 18mm mellan bandhornen och ca 31mm utan kronan inkluderad. Känns den liten så lägg på 50spänn på priset så slänger jag med ett använt svart eller brunt bund så kanske klockan bärs lite större. (Om jag inte fått sålt dem innan.)

Repigt glas, som syns väl i vissa ljus. Fulmetallen har hållt ihop bra, lite smuts eller skrap finns på baklocket. Lite smårepor och hairlines på boetten finns givetvis, men inget som stör enligt mig. Cirka klockan 2 finns det en liten vit prick på sidan av glaset, som om någon haft klockan på sig när de målat någon gång i tiden. Inget som stört mig dock, det syns väl bäst på tredje bilden från slutet. Service-historik okänd, men fortade sig knappa tio sekunder/dygn när jag nyss mätte. Den har funkat fint i min ägo i rotation med andra klockor. Skickas med det svartröda natot som syns på bilderna. Bilder:

IMG_2367.jpg


IMG_2370.jpg


IMG_2371.jpg


IMG_2368.jpg


IMG_1414.jpg


IMG_1418.jpg


IMG_1454.jpg


IMG_1456.jpg


IMG_1462.jpg


IMG_2392.jpg


IMG_2382.jpg


IMG_2381.jpg

Pris 350SEK 195SEK 135SEK med brev-frakt inom Sverige inkluderat i priset. Vill du ha rekat får du lägga till.


Tack för annonsplatsen KS!

Väl mött!
 

Bilagor

  • IMG_0386.jpg
    IMG_0386.jpg
    113.1 KB · Visningar: 19
  • IMG_1460.jpg
    IMG_1460.jpg
    102.4 KB · Visningar: 19
Senast ändrad:
Topp