Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jättefin och bra storlek. De flesta modellerna verkar annars mäta in på 42 mm. Tack för bilderna.
Min erfarenhet är att det är bra skit helt enkelt! Väldigt rund boett vid första ögonkast ,men med sina 39mm blir det harmoni!
Det händer mycket på den fantastiska tavlan men utan lume är det bara en behaglig skapelse. Logan är enligt mitt tycke en av dom bästa.
Min klocka är en hyllnings modell (LE) till bestigningen av K2 och ett gäng italienare 1954 (sportklocka) Jäkligt mycket elegantare än en Explorer https://www.watchonista.com/vulcain/news/historical-background-ascent-k2H
Har egentligen inget ont att säga om min Vulcain. Har spanat väldigt länge på en Vulcain Nautical och hade inte tackat nej till en sådan heller!
Bra bump, blev också lite nyfiken på märket. 42 mm verkar dock inte så lockande, men de har väl som många andra tyvärr hängt på storlekshetsen.Bumpar den här tråden efter att ha läst i "ledares klockor"-tråden och blivit lite nyfiken på cricket-modellen. Är det någon som har skaffat sig någon erfarenhet sedan senaste posten 2015?
Det verkar dock finnas några 39 mm-varianter.Bra bump, blev också lite nyfiken på märket. 42 mm verkar dock inte så lockande, men de har väl som många andra tyvärr hängt på storlekshetsen.
Gud så bra! Tack för alla bilder!
Min erfarenhet är att det är bra skit helt enkelt! Väldigt rund boett vid första ögonkast ,men med sina 39mm blir det harmoni!
Det händer mycket på den fantastiska tavlan men utan lume är det bara en behaglig skapelse. Logan är enligt mitt tycke en av dom bästa.
Min klocka är en hyllnings modell (LE) till bestigningen av K2 och ett gäng italienare 1954 (sportklocka) Jäkligt mycket elegantare än en Explorer https://www.watchonista.com/vulcain/news/historical-background-ascent-k2H
Har egentligen inget ont att säga om min Vulcain. Har spanat väldigt länge på en Vulcain Nautical och hade inte tackat nej till en sådan heller!
Klart att du görJag älskar min
Fina bilderJag älskar min
Det verkar tyvärr inte så. Får bli vintagejakt på C24Nu har jag varit inne på hemsidan. Väldigt mycket 42 och någon enstaka 39. Känns som en som jag som gillar mer klassiska herrstorlekar kommer hugga i sten.
Är lite lat och orkar inte klicka mig igenom allt. Frågar istället er som har lite koll, har de några herrur som är mindre än 39 mm?
Fina bilder
Storlek? 39 mm?
Riktigt fin. Synd att dom verkar ha slutat med den boettformen.Hittade en till Vulcain som jag hade
Håller med, riktigt bra!Riktigt fin. Synd att dom verkar ha slutat med den boettformen.
Riktigt fin. Synd att dom verkar ha slutat med den boettformen.
Jag vill ha en Vulcain...
Vilka I Sverige säljer det?
Grymt snygg! Hade en Vulcain Cricket tidigare, mycket trevlig klocka!Efter att artikeln som länkades igår om USA's presidenters klockor blev jag också nyfiken på Vulcain. Kan absolut noll om märket i sig, men här kommer en riktigt snygg modell från dom i alla fall:
Fredmans vad AD tidigare, men verkar inte ha kvar märket längre. Däremot har de en modell kvar till 30%
https://www.fredmansur.se/sv/outlet/1724-vulcain-50s-presidents-chronograph-steel.html
Urverket är inte in-house i den här chronographen utan ett La joux-perret (base ETA). Har inget emot La joux-perret men jag personligen hade gått för in-house om man skall köpa en Vulcain.Fredmans vad AD tidigare, men verkar inte ha kvar märket längre. Däremot har de en modell kvar till 30%
https://www.fredmansur.se/sv/outlet/1724-vulcain-50s-presidents-chronograph-steel.html
Den sitter på min arm nu.Fyfan vad snygg...
Gick in o snabbspana, mkt snygga, mucho vintage wibe, ej helt gratis dock, vet inget om deras verk, men inhouse på alles ? De får snygga till sidan dock, alla länkar fungerade ej
De nya var ju rätt saftigt prissatta så inte konstigt att de var svårsålda. Även om Cricket var riktigt snyggt utförd så vill ju folk inte lägga de pengarna på ett märke de har dålig koll på.Vulcain, som 1947 gjorde internationell karriär med sin alarmklocka 'cricket', led hårt när kvartsklockorna gjorde sitt intåg. Märket mer eller mindre dog.
I början av 2000-talet återintroducerades märket av Bernard Fleury men tycks inte ha skördat några stora framgångar. Jag tror de slutade sälja klockor runt 2018.
Nu uppstår de igen med två kollektioner som borde tilltala vintage folket. https://vulcain.ch/
Vad tycker ni om märket och modellerna de nu lanserar?
Avslutar inlägget med en bild på min 'gmt' som jag köpte här på forumet!