• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Värdeutveckling på Rolex Submariner 114060

Hej alla klocknördar :)
Jag är lite nyfiken på vad ni tror att värdeutveckling på Rolex Submariner 114060 kommer att bli i framtiden. Köpte själv en hos en AD för drygt ett år sedan och är så sjukt nöjd, det bästa köpet jag någonsin gjort!
Jag var nyss ute och surfade på nätet och såg att nypriset verkar har ökat hos gråhandlarna.
AD = 66 500 kr
MyWatch = 73 995 kr
Uret.se = 75 295 kr
Vad har ni för tankar om detta?

Omöjligt att säga. Marknaden är på sterioder just nu på grund av tillgång och efterfrågan. Priserna kan lika gärna rasa nästa vecka om Rolex höjer tillgången och världsekonomin vacklar.

Precis som @Zed säger, det är väldigt svårt att sia om ifall det kommer hålla i sig. Gråhandlarna utnyttjar att det nu innan jul varit dåligt med leveranser och sätter priserna efter vad de tror folk är villiga att betala.

Idiotisk klocka att äga om man skall göra en bra investering.

Utöver det:
Ingen har en spåkula, och gissningarna du kommer få är knappt kvalificerade.
Dessutom är det så sjukt mycket snack om pengar numera, herregud vad trött man blir.

Nu köpte inte jag klocka som en investering utan bara för att jag tycker om den. Var bara nyfiken på hur andra ser på situationen. Men det är nog som sagt bara utbud och efterfrågan som styr samt Rolex enligt mig kloka strategi att inte förse marknaden med en begränsad mängd klockor och därmed skapa det ett större sug.

Nu köpte inte jag klocka som en investering utan bara för att jag tycker om den. Var bara nyfiken på hur andra ser på situationen. Men det är nog som sagt bara utbud och efterfrågan som styr samt Rolex enligt mig kloka strategi att inte förse marknaden med en begränsad mängd klockor och därmed skapa det ett större sug.
Då är det ju bara att skippa att tänka på pengarna och njuta av att äga den klocka man vill äga. :)

Åååå vad dina goddag yxskaft svar på allting är djävulusiskt tröttsamma.
Men för tusende gången..

Alla vill alltid veta vad folk tror om deras klockor och vad de kommer vara värda m.m.
Samtidigt så erkänner ingen att det är viktigt för dem, utan de har såklart bara köpt klockan för att det faktiskt är den de vill ha.

Dessutom finns det redan mängder med spekulationer på de massor av liknande trådar som redan skapats.

Men för tusende gången..

Alla vill alltid veta vad folk tror om deras klockor och vad de kommer vara värda m.m.
Samtidigt så erkänner ingen att det är viktigt för dem, utan de har såklart bara köpt klockan för att det faktiskt är den de vill ha.

Dessutom finns det redan mängder med spekulationer på de massor av liknande trådar som redan skapats.

Du har helt rätt men så länge det inte strider mot reglerna så får väl folk hållas? För din egen puls skull är det väl enklare att ge fan i att svara bara.

Men för tusende gången..

Med det är väll inte konstigt att man är mest intresserad av den klockan/klockorna som man själv äger. Jag är helt hundra på att det är precis lika för dig. Det är väll inte heller så konstigt att värdet/priset på en klocka också är viktigt annars skulle väll inte så många skriva om det. Köper du bara en klocka för att du tycker att den är snygg även om den skulle exempelvis kosta 500.000 kr, lovar även där att du skulle fundera på priset.

Med det är väll inte konstigt att man är mest intresserad av den klockan/klockorna som man själv äger. Jag är helt hundra på att det är precis lika för dig. Det är väll inte heller så konstigt att värdet/priset på en klocka också är viktigt annars skulle väll inte så många skriva om det. Köper du bara en klocka för att du tycker att den är snygg även om den skulle exempelvis kosta 500.000 kr, lovar även där att du skulle fundera på priset.
Hur menar du? Vad förändras för dig om "bubblan" spricker och din 114060 över en natt enbart är värd hälften mot vad den är nu t.ex?
Eller vad förändras om ett helt forum svarar att det är sannolikt att värdet halveras inom det närmsta?

Hur menar du? Vad förändras för dig om "bubblan" spricker och din 114060 över en natt enbart är värd hälften mot vad den är nu t.ex?
Eller vad förändras om ett helt forum svarar att det är sannolikt att värdet halveras inom det närmsta?

Marknaden är ju inte man kan givetvis inte påverka, men jag är nyfiken på vad andra tycker (får jag vara det för dig???). Om den här tråden är så jobbig för dig, skit i att skriva. Jag var nyfiken om vad andra tycker och mig veterligen har jag all rätt att vara nyfiken.

Marknaden är ju inte man kan givetvis inte påverka, men jag är nyfiken på vad andra tycker (får jag vara det för dig???). Om den här tråden är så jobbig för dig, skit i att skriva. Jag var nyfiken om vad andra tycker och mig veterligen har jag all rätt att vara nyfiken.
Ingen som hindrar dig. Sökknappen uppe till höger i din webbläsare.

Hej alla klocknördar :)
Jag är lite nyfiken på vad ni tror att värdeutveckling på Rolex Submariner 114060 kommer att bli i framtiden. Köpte själv en hos en AD för drygt ett år sedan och är så sjukt nöjd, det bästa köpet jag någonsin gjort!
Jag var nyss ute och surfade på nätet och såg att nypriset verkar har ökat hos gråhandlarna.
AD = 66 500 kr
MyWatch = 73 995 kr
Uret.se = 75 295 kr
Vad har ni för tankar om detta?
Noterar förresten att enligt uret.se så har min 116619LB gått upp i värde! Min poäng, gråhandlare är inte alltid en bra referens när det kommer till priser..

Edit: gråhandlare ska det ju stå.

Senast ändrad:
Svårt att spekulera i men en sak som kan påverka är om Subbarna får det nya urverket i år och då kan ju den äldre versionen tappa.

Svårt att spekulera i men en sak som kan påverka är om Subbarna får det nya urverket i år och då kan ju den äldre versionen tappa.

Nja, urverket är inget som syns och skillnaden knappt märkbar. Om något så kommer de gamla att öka om man tar hänsyn till hur det varit förr.

Det är bara spekulationer men Rolex har gett Datejust nytt urverk med längre gångreserv bl.a. Jag tror det kommer till Sub också men det vet bara Rolex.
Aha 72h vore ju inte fel men å andra sidan så blir den då säkert tjockare vilket jag själv inte skulle gilla. Blir spännande att se om du gissar rätt. :)

• Like
Reactions: F32
Så länge AD väljer att sälja stora partier klockor till gråhandlare kommer gråhandlarna kunna sätta ett högre pris eftersom det inte finns klockor hos ad.

Tillbaka
Topp