• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad W.W.W. Omega – "Dirty Dozen", 1945

Pris
25000
Returpolicy
Om klockan ej svarar mot beskrivningen ges full retur inom 24 timmar. Vid retur betalar köparen eventuell frakt. Endast betalning via swish eller banköverföring. Klockan skickas först när överfört belopp har bekräftats av mig. Klockan skickas som värdeförsändelse. Affär f2f går bra i Lund, Malmö och omnejd.
Bilder Skickat
  1. Ja
(Det är högst motvilligt jag säljer den här klockan, men vi ska köpa bil och jag behöver pengarna... som småbarnsfar kan jag inte helt motivera att ha kvar klockan, helt enkelt.)

Här är något för vintage-älskaren och den som som är intresserad av andra världskriget: en militärklocka från brittiska armén, specialbeställd av Ministry of Defence under andra världskriget. (Hodinkee har en utmärkt artikel om dessa klockor här!)

Klockan är köpt i mars 2017 från Finest Hour. Klockan är enligt säljaren och mig veterligen helt original, bortsett från glaset. Servicehistoriken är okänd, men klockan går finfint och dras mycket enkelt och smidigt. Serienummer från Omega och brittiska armén väl synliga bak på botten. Klockan har värderats den 5 april 2017 av Tony Frank på Bukowskis till ca. 25 000:-, i samband med det event som hölls på Bukowskis i Malmö den dagen, då man kunde få sin klocka värderad gratis. Pris för försäljning sätts därför till detta belopp.

Se bilder nedan för skicket, samt den här videon där jag har försökt fånga tavlans skick i närbild.

Jag vill understryka följande: ja, jag behöver pengarna, men jag har absolut inte bråttom att sälja den här klockan. Faktum är att skulle jag inte sälja klockan kommer jag inte gråta heller, men jag känner mig ändå skyldig att försöka. Jag kommer bumpa dagligen, men priset på 25 000:- kommer stå fast, så om någon tänker vänta ut en prisbump, så är den väntan förgäves.

Jag har bara sålt en klocka via KS tidigare. Se den här tråden för omdöme om mig som säljare.

Byten ej intressanta. Skambud undanbedes.

Tackar KS hjärtligast för annonsplatsen.

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
 
Topp