• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Wally klocka

Sportster

Omega
Inget värde i länken, bara en härlig knubbig och vattenskyddad stålklocka med militärinspirerad radiumtavla. Trodde inte den skulle gå så här dyrt. Men vad hade den varit värd om det stått Longines på urtavlan? Omega? Man får ibland ifrågasätta sig själv vad man vill ha och vad man vill betala för det.
Ja, och när omegorna knakat iväg till inte roligt längre, så hoppar wally upp och tar platsen. Jag lider nog av att ha småländskt blod från båda håll långt tillbaka, så jag måste göra en bra affär. Dvs, jag har en matlåda halvrisigt 40-tal jag inte använder.
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Jag undrar egentligen också varför den blev så pass dyr, hade själv tippat på mellan 500-1000kr max. Särskilt med tanke på skicket på urverket.
Ska tillägga att jag inte har följt auktionen och inte heller sett bilder på urverket. Gillar dock klockan. Haft en liknande Tissot. Kan ändå förstå varför någon var villig att pytsa slutpriset även om det såklart går att finna liknande klockor till lite lägre pris.
BE834BC6-D1B3-4A59-86A0-B40578460180.jpeg
 

dagnydigger

Cartier
Att folk säljer vidare och tjänar lite får man väl leva med, men jäkligt tråkigt att se ens egna bilder bara nån vecka senare.

Absolut, själva vidareförsäljningen har jag inget emot alls, tvärtom så finansierar säkert många av oss intresset med att sälja vidare klockorna. Ibland efter att ha vårdat eller till och med servat den, ibland ganska snabbt om man inte gillade det speciella uret. Det jag ogillar är när de flippas för pengarna endast, vilket jag tycker att bildstölden kan vara ett tecken på. Bara mina 0.02kr i den här frågan.
 

Fadershan

Patek
Absolut, själva vidareförsäljningen har jag inget emot alls, tvärtom så finansierar säkert många av oss intresset med att sälja vidare klockorna. Ibland efter att ha vårdat eller till och med servat den, ibland ganska snabbt om man inte gillade det speciella uret. Det jag ogillar är när de flippas för pengarna endast, vilket jag tycker att bildstölden kan vara ett tecken på. Bara mina 0.02kr i den här frågan.
Helt enig i stora drag. Jag tyvker det är en relevant skillnad ifall du förbättrar uret så att det får leva vidare och sen kränger det isf. Men bara för att köpa för profit som du oxå nämner utan en tanke på att nyttja det retar mig en del :) I detta fall på Johans ur iom bildstölden dessutom är det direkt fördjävligt i mitt tycke. Meen finns ännu värre saker i vintageklockvärlden att gå upp i atomer över :D

Får skriva om hela tiden..sitter med finger cots på tummarna och svär över ett fulfixat vintageur.. kanske det värsta jag sett ;)
 
Topp