• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watch rolls - Tips på rese-etui för 3xklockor

Tänker mig att detta ämne behandlats ett åtaliga gånger, men lyckas inte hitta något. Någon som har tips på bra förvaringsetuier vid resor för 2-3 klockor? Behöver inte vara exklusivt, men det skadar å andra sidan inte heller :)

Tänker mig att detta ämne behandlats ett åtaliga gånger, men lyckas inte hitta något. Någon som har tips på bra förvaringsetuier vid resor för 2-3 klockor? Behöver inte vara exklusivt, men det skadar å andra sidan inte heller :)
LV kanske faller herrn i smaken?

46E001BF-D32B-463D-AB9A-B0AD6A5F3BF6.jpeg

53FCB62A-6977-4551-ADC0-F23C686B33B2.jpeg

112B8D28-D63D-4D23-ADF2-6A117F370427.jpeg

Har en från Carapaz, finns för en och flera klockor (länk). Bra kvalitet, gillar också att klockorna är ordentligt separerade med en ”vägg” och att man smidigt kan ta ut klockhållarna.

62F7B785-A751-4F27-8760-D2C60ECEF6E8.jpeg

Vet att Everest säljer något likande, de är dock dyrare (länk).

Har en från Carapaz, finns för en och flera klockor (länk). Bra kvalitet, gillar också att klockorna är ordentligt separerade med en ”vägg” och att man smidigt kan ta ut klockhållarna.

62F7B785-A751-4F27-8760-D2C60ECEF6E8.jpeg

Vet att Everest säljer något likande, de är dock dyrare (länk).
Looking good. Tack! Vill också ha "skiljeväggar" så inte klockorna slår mot varandra.

Vad kan man tänka sig för kompakta rese-alternativ istället för rolls? Har en rulle för 3 klockor, men den är alldeles för stor för att få följa med i handbagaget när jag åker utan incheckat, vilket är nästan alltid

Har en sådan här. Finns från en till tre klockor. Nackdelen är att klockorna ligger lite löst men det kan man säkert ordna med att skära till lite skumgummi om man vill. Gillar den platta konstruktionen och att den därför kan knäcka extra som förvaring i nattduksbordet. Sök på watchpod på ebay så hittar du den direkt.
75A3EEAF-94AA-4BBF-AFB6-4F166EA635AD.jpeg
4CA4C86E-4206-4E18-AB44-1C84AD438C3F.jpeg
6E20B063-F3EF-4746-9AFE-65EDDEE9256F.jpeg

Har efter ett tag upptäckt att facken är grundare i ena änden än den andra så passar och håller fast klockan bra om man vänder den 180 grader
Har en sådan här. Finns från en till tre klockor. Nackdelen är att klockorna ligger lite löst men det kan man säkert ordna med att skära till lite skumgummi om man vill. Gillar den platta konstruktionen och att den därför kan knäcka extra som förvaring i nattduksbordet. Sök på watchpod på ebay så hittar du den direkt.
75A3EEAF-94AA-4BBF-AFB6-4F166EA635AD.jpeg
4CA4C86E-4206-4E18-AB44-1C84AD438C3F.jpeg
6E20B063-F3EF-4746-9AFE-65EDDEE9256F.jpeg

Är det någon som sett en rulle i läder för 1000-lappen cirka? Eller behöver man slanta upp mer? (Vilket jag misstänker)

Är det någon som sett en rulle i läder för 1000-lappen cirka? Eller behöver man slanta upp mer? (Vilket jag misstänker)

Drop brukar ha Wolf rullar då och då till bra pris.
Inga kampanjer just nu men dyker upp rätt så ofta.
Du får registrera dig för att få erbjudande och det är oftast ett begränsad antal.
Tror jag betalade $59 eller $69 när jag köpte för ett tag sen

exempel:
https://drop.com/buy/wolf-howard-watch-rolls
https://drop.com/buy/wolf-blake-watch-rolls

Ok lite dåligt kan jag tycka speciellt i den prisklassen men utseendet är det inget fel på.
Ja och nej. Det finns mängder med andra saker som gör att priset är såpass högt och det är nog ett aktivt beslut de tagit för att ge mer stabilitet. Sen kan jag hålla med om att det hade underlättat men det är fortfarande ganska enkelt och tar Max 5 sek extra.

Tillbaka
Topp