Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag köpte en Modalo Timeless 6 i tisdags. Beräknad leveranstid är idag eller på måndag. Jag köpte den direkt via agenturen i Sverige.Vad är leveranstid på Modalo?
Du har ju Modalos AllegraJag använder en Modalo och är nöjd men skulle vilja hitta en lång variant som har plats för 4-6 i en rad.
Nån som har tips på en sån?
Är det någon med erfarenhet av Beco Boxy Castle 2: http://www.designhuette.com/en/Watc.../Beco-Watch-Winder-Castle-2-Walnut::1941.html
Eller Designhütte Tubix: http://www.designhuette.com/en/Watc...huette-Watch-Winder-Tubix-Burlwood::2052.html
Ska prova att flytta om lite. Just nu så har jag en Omega PO, Batman och en Daytona. Så de är ju rätt så tunga ändå.Hej Bonumm, fint att den funkar!! Jag hade samma problem i början och förstår nu att om jag sätter "stora" klockor på plats 2 och 3, dvs nära sensorn, så verkar det som om sensorn känner av klockorna varje gång de snurrar. Har ex vis en Rolex SeaDweller och en Pepsi som absolut inte funkar att ha i dessa positioner. Sätter jag däremot mina Omega (ex. vis Const. PiePan) där så slås lyset bara på när jag öppnar fronten.... Testa och hör av dig.
Du ska inte behöva stå för frakten, vilka idioterOoops la förmodligen in detta inlägg på fel ställe???
Nåväl, provar igen. För 2 år sen köpte jag en BECO BOXY Castle 4 (som tidigare bild) via Klockgiganten. Den var skadad när jag fick den och det tog Klockgiganten, efter mina konstanta påtryckningar, nästan 3 månader att fixa detta ärende Slängde ut en känga åt dom på Trustpilot - ingen reaktion!!
Korkad och glömsk som jag är köpte jag en till BECO BOXY Castle 4 från Klockgiganten i julklapp, á 6400kr... den var i fint skick och fungerade, i två veckor... Sen började den låta som ett tröskverk (vaknade av att jag trodde plogbilen hade skrapat av asfalten på gatan). Så samma visa igen, men denna gång krävde jag pengarna åter eftersom dom nu, efter jul, sålde samma winder för 4300kr på REA. Kan jag i och för sig förstå (även om det sved) men ville inte heller ha en BECO till!!
Denna gång tog "bara" 16 mail och 4 veckor innan jag fick pengarna tillbaka. MEN då hade dom dragit av 500 kr (från fullpriset 6400 kr) för transport till BECO Tyskland!!! Anledning: dom kunde inte själva fixa felet utan var tvungna att skicka den till Tyskland. Fint att man som kund får betala för bolagens dåliga kvalitet och taskiga service.
Antar att jag bara har en j..a otur men jag kommer i alla fall att passa mig för Klockgiganten och BECO i fortsättningen.. En gång är ingen gång, två en vana och vill inte vara med om en tredje gång, dvs att det blir en ful ovana. Simma lugnt!!
Är kanske lite över din budget men jag precis beställt en Modalo Ambiente 40. Återkommer med recension när den levererats...Tjena KS! jag behöver bra tips på en watch winder helst under 1000lappen som håller runt 800 tpd (med och moturs) och som har två platser, finns säkert trådar om detta redan men kan inte hitta något relevant för min fråga..
Tack på förhand!
Ja, så länge man inte även nördar in på ljudnivåer (om man har den i sovrummet) så kanske det funkar bra... (Har aldrig vågat köra Pekingspåret av olika anledningar.)Jag sportar en kina-winder för ett par hunkor. Klockorna är alltid perfekt uppdragna men en gång stannade en rulle (av två). Det var dock lätt fixat när man öppnat baksidan och justerat plastdrivningen. Allt nys om x tbd är ju självklart bara nys. Det finns väl ingen klocka som kan bli ”överroterad” Köp en billig winder och sätt den på max så är du home free.
Jag har en samma modell ifrån Beco som dig @Da Vinci och min fungerar bra. Det enda som jag inte har löst är varför lyset i Winder slås på hela tiden när klockorna snurrar. Har försökt fått av automatiken på det men ej lyckats. Har du något tips?
Kan tipsa om att det brukar dyka upp winders från Wolf på massdrop.com med jämna mellanrum. Senaste tillfället var för några veckor sedan. Man får ju lägga på moms, tullavgift och frakt på priset eftersom det ska skickas från US, men det lär nog ändå bli billigare jämfört med europeiska priser. Har för mig att en winder för två klockor (Wolf Roadster) skulle kosta ca 290$ under den senaste kampanjen. Lägger man på moms, frakt och tullavgift så landar man sannolikt runt 400$ och det är rejält mycket billigare än normalpriser i EU om jag inte är helt ute och cyklar.Tack Nicke, riktigt cool och fint med plats för klockaskar etc ovanpå ++++
priset dock en aning avskräckande för mig >11.000 kr, behöver 4 st. Får väl sälja något verk så kan jag bekosta några "vargar"![]()
Riktigt kaxig! Älskar't!![]()
Varför köpa? Fick denna av en kamrat som byggt den hemma.
Mag
10/10, Vad tar han för en till?![]()
Varför köpa? Fick denna av en kamrat som byggt den hemma.
Mag
Satan va ballt!Det här kommer från samma polaresedan dess har han haft många projekt![]()
För mig blev det den härJag ställer samma fråga som Klando.
Vilken är den billigaste windern som fortfarande är duglig?