• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watch Zone sålde en klocka de lovat till mig.

Tänkte bara slänga in en liten varning för Watch Zone. Skulle köpa en klocka från de via c24 och accepterade deras offert och förde över pengar till c24's konto. Fick sedan mail av Watch Zone att de redan hade sålt klockan till någon annan.

Inte speciellt seriöst agerat kan man ju lugnt säga. Får se vad c24 säger, har mailat de och frågat hur de ställer sig till detta.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Pengarna åker tillbaka, men finns en chans att du förlorar pengar på grund av växelkursen.
 
I teorin har du även rätt att få ersättning för din eventuella förlust som du gör pga valutakurserna (Ditt "negativa kontraktsintresse"). Så jag skulle räkna ut det och om det är en summa som du själv tycker är värt det skriva till de att du önskar att få köpesumma plus eventuell förlust åter. Det är dock lite av en chansning, även om du har rätt till pengarna i teorin så kan det bli svårt att få de i praktiken. (Juice/Squeeze-ekvationen gäller kan man säga:))

Lycka till!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Dåligt skött.. Borde vara enkelt att undvika den typen av missar
Säljare har dock tyvärr problem med att många begär offerter som låser klockorna på chrono och sen aldrig genomför affären. Sen när klockan väl är släppt har de tappat intressenter. Men jo du har rätt, skulle säljaren acceptera att det helt enkelt är så det bör vara så skulle inte en seriös köpare behöva drabbas av detta.
 

Rearden

Cartier
Säljare har dock tyvärr problem med att många begär offerter som låser klockorna på chrono och sen aldrig genomför affären. Sen när klockan väl är släppt har de tappat intressenter. Men jo du har rätt, skulle säljaren acceptera att det helt enkelt är så det bör vara så skulle inte en seriös köpare behöva drabbas av detta.

För mig skulle väl klockan inte behöva låsas innan dess att en köpare accepterat offerten. Men kanske funkar så på chrono? För mig borde den ligga upplåst tills dess att offerten är accepterad.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
För mig skulle väl klockan inte behöva låsas innan dess att en köpare accepterat offerten. Men kanske funkar så på chrono? För mig borde den ligga upplåst tills dess att offerten är accepterad.
Kan ju vara ett förslag till chrono att det borde fungera så, men som det fungerar nu så står den som "reserverad".
 
Säljare har dock tyvärr problem med att många begär offerter som låser klockorna på chrono och sen aldrig genomför affären. Sen när klockan väl är släppt har de tappat intressenter. Men jo du har rätt, skulle säljaren acceptera att det helt enkelt är så det bör vara så skulle inte en seriös köpare behöva drabbas av detta.

Visst är det säkert så att folk frågar efter offerter och sen struntar i det, men att som säljare sälja en klocka som någon har accepterat offert på är ju ännu risigare än folk som bara struntar i det.

Blir bökigt med att torska pengar på valutakursen, det kommer jag ju garanterat göra, och sen det dryga med att tro att man hittat en bra klocka och ligga ute med pengarna etc.
 

Ola G

Cartier
Sjukt irriterande men inget att göra åt
Vad var det för klocka ?
Med vänlig hälsning
Ola G
 

Jeppstra

Breitling
Tyvärr händer det mig ganska ofta att jag är intresserad av klockor på C24 men aldrig får återkoppling på mina förfrågningar.
 
Topp