• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

watchonwatch, uret etc. bra eller?

Jdm

Breitling
Gå in på tex Cartiers hemsida, under garantier kan man läsa att de inte godtar en klocka som äkta, om den ej sålts via auktoriserade butiker eller Cartiers egen hemsida. Watch on Watch är inte aktoriserad. Alltså ljuger dessa klockbutiker på nätet, ingen av dem är auktoriserad förutom Cartiers egen. Känns helt idiotiskt att lägga 10000 tals kronor på en klocka som inte är garanterat äkta. Hur svårt är det att vända sig till tillverkaren och kolla upp butiken först innan man handlar?
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Gå in på tex Cartiers hemsida, under garantier kan man läsa att de inte godtar en klocka som äkta, om den ej sålts via auktoriserade butiker eller Cartiers egen hemsida. Watch on Watch är inte aktoriserad. Alltså ljuger dessa klockbutiker på nätet, ingen av dem är auktoriserad förutom Cartiers egen. Känns helt idiotiskt att lägga 10000 tals kronor på en klocka som inte är garanterat äkta. Hur svårt är det att vända sig till tillverkaren och kolla upp butiken först innan man handlar?

Men handlar inte WOW av AD? Har för mig att dom ringer runt bland olika AD för att sedan köpa den av den billigaste.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Ingen som har nyligen gjort en beställning från Watchonwatch? Jag försökt två gånger idag att lägga en beställning men ingen har gått igenom står bara och laddar hela tiden.
 

Apansson

Torpare
fick du klockan du beställde av dom?
Fick fel klocka, sen så var det så att den jag ville ha ej gick att få tag på. Var ju inga problem med frakt och få pengar tillbaka etc, fick pengarna tillbaka innan jag postat m.m. De är inget skumrask-patrask, men gråhandlare är fan inte värt det om klockan går att få tag på hos AD eller på KS. Jag kommer aldrig handla genom någon annan kanal än AD eller på köp och sälj här.
 

gordongekko

Breitling
2-Faktor
Jag har köpt från Uret.se, de skrev på hemsidan att det skulle ta 2-8 veckor ifrån beställning (som de verkar ha som standard på sina klockor) att få klockan.
Beställningen gick iväg 9 april till Uret. 10 april så beställdes klockan från leverantör. Då blev leveranstiden uppdaterad till "mellan 4 maj och 3 juli" Dvs upp till 12 veckor.
Nu har det gått ytterligare 4 veckor. Dvs totalt 16 veckor och när jag ringer till Uret.se så säger de att de inte har en aning om när den kommer.
Första och sista gången som jag beställer ifrån uret.se.
/Aldrig mer dumsnål
 

par

Patek
2-Faktor
Jag har köpt från Uret.se, de skrev på hemsidan att det skulle ta 2-8 veckor ifrån beställning (som de verkar ha som standard på sina klockor) att få klockan.
Beställningen gick iväg 9 april till Uret. 10 april så beställdes klockan från leverantör. Då blev leveranstiden uppdaterad till "mellan 4 maj och 3 juli" Dvs upp till 12 veckor.
Nu har det gått ytterligare 4 veckor. Dvs totalt 16 veckor och när jag ringer till Uret.se så säger de att de inte har en aning om när den kommer.
Första och sista gången som jag beställer ifrån uret.se.
/Aldrig mer dumsnål

Fått klockan än? Vad var det för klocka?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Jag har köpt från Uret.se, de skrev på hemsidan att det skulle ta 2-8 veckor ifrån beställning (som de verkar ha som standard på sina klockor) att få klockan.
Beställningen gick iväg 9 april till Uret. 10 april så beställdes klockan från leverantör. Då blev leveranstiden uppdaterad till "mellan 4 maj och 3 juli" Dvs upp till 12 veckor.
Nu har det gått ytterligare 4 veckor. Dvs totalt 16 veckor och när jag ringer till Uret.se så säger de att de inte har en aning om när den kommer.
Första och sista gången som jag beställer ifrån uret.se.
/Aldrig mer dumsnål
Trist sånt där. Är det nån speciellt populär modell kanske? Då får nog Uret svårt att få tag i dem. Har själv bara köpt klockor de haft i lager och då har de (av förklarliga skäl) kommit rätt snabbt och till bra pris.
 

gordongekko

Breitling
2-Faktor
Fått klockan än? Vad var det för klocka?

Trist sånt där. Är det nån speciellt populär modell kanske? Då får nog Uret svårt att få tag i dem. Har själv bara köpt klockor de haft i lager och då har de (av förklarliga skäl) kommit rätt snabbt och till bra pris.

Jag har fortfarande inte fått min klocka och nu har de stängt telefonsupporten från och med idag enligt hemsidan.
Jag har beställt en Breitling Avenger Blackbird, så ingen ovanlig klocka skulle jag säga.
Som sagt, aldrig mer att jag beställer från annat än AD.
 

gordongekko

Breitling
2-Faktor
Idag är uret.se's kundtjänst öppen igen, men efter att ha stått i kö i en timme så kom det en datorröst som sa "Vi kan inte ta ditt samtal just nu, var vänlig försök igen senare". :mad:
 

JohnDoe

Rolex
Kanske är gammaldags men postorder, a.k.a ehandel, har aldrig varit min grej. Tycker de flesta gråhandlare verkar vara enmansföretag med tveksam ekonomisk stabilitet. Finns för mycket fejk o stulna klockor i omlopp. Bättre att gå till en riktig butik, hästhandla om priset och gå därifrån med grejerna i handen.
 

Molgan

Cartier
Gjorde en affär med www.uretvintage.se för några år sedan, jag hade inbyte.
Fick en förhands-värdering på min klocka utifrån beskrivet skick, så därefter reserverades min "nya" klocka och jag skickade in min med alla tillbehören, dom kikade på den och gjorde därefter en bedömning, jag fick därefter precis på kronan enligt förhands-värderingen, det var ca 2000-2500 sek mindre gentemot vad jag skulle sälja den privat för så absolut inget att klaga över. Dessutom var det rätt bra pris på klockan som jag köpte av dem.
Mycket nöjd, frakter, bedömningar etc allt gick så fort man kan förvänta sig så jag var nöjd med den upplevelsen.
 

gordongekko

Breitling
2-Faktor
Nu har jag get upp klockan. Tre månaders försening fick räcka.
Det enda som Uret ska ha en eloge för är att det gick väldigt smidigt att avboka klockan.
URET.jpg


Nu ställer jag mig i kö för en Daytona hos en AD istället.
 
Topp