• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Weekendresa bara för att köpa en klocka.

Linkan

Rolex
Har sökt på forumet för att se om det funnits någon samlad tråd för att få tips om vart man ska resa (helst i Europa) för att titta/köpa en klocka men ej funnit det. Där det är både bra priser och många olika butiker att välja och vraka i. Har funderat på Holland, Tyskland, Italien etc.
Någon som gjort detta? Bara åkt till en stad och sedan har sökandet börjat där. Tar emot tips på städer, länder och till och med om ni har någon favoritbutik ute i Europa som är värt att besöka. Kan säga att det är Rolex jag är ute efter har inte siktet på något annat.

Tack så länge
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Alla större städer i EU har väl minst en rolex AD? Om det sedan är någon direkt prisskillnad är mer tveksamt. Det som kan skilja är nog snarare utbudet och tillgängligheten på klockor.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Beror ju på. Tyskland har ju många frifräsare som säljer begagnat. Var noga med att kolla INNAN du åker ner om de tar VISA/Mastercard, långt ifrån alla gör det och isf kan det vara svårt att impulsköpa klocka om du inte har med cash.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Tjena

Berör inte ämnet till 100%, men jag kommer åka ner till Italien i Januari för att hämta upp en klocka!

Skall bli spännande!
 
Senast ändrad:
Geneve är paradiset vad gäller klockaffärer. Allt finns att beskåda på promenadavstånd. Vill man köpa ställer dock valutan till det lite numera. Kring 2003 var Rolex billigast där. Då köpte jag en i Rolex egen butik.
 

Rulle

Audemars
Kan tipsa om amsterdam! Vanlig shopping är rätt dyrt MEN klockor är billigt ! Ska man ha rolex så köper man det på flygplatsen påvägenhem hos gassan!

Vill man ha omega så är ace jewelers en av dom billigaste i europa och lätta att ha och göra med ! (Lätta att pruta på också! )
På deras hemsida står priser med och utan moms , ett email dit så får du priset utan moms utan problem, två email dit Så kan man lätt sänka det ännu mer !
 

Lapo Elkann

Cartier
Kan tipsa om amsterdam! Vanlig shopping är rätt dyrt MEN klockor är billigt ! Ska man ha rolex så köper man det på flygplatsen påvägenhem hos gassan!

Vill man ha omega så är ace jewelers en av dom billigaste i europa och lätta att ha och göra med ! (Lätta att pruta på också! )
På deras hemsida står priser med och utan moms , ett email dit så får du priset utan moms utan problem, två email dit Så kan man lätt sänka det ännu mer !

Någon som har en känsla för tillgängligheten på Rolex professional modeller hos gassan? Är det sannorligt att de har en 116610LN hemma om man åker ned? Har försökt lirka ur dem något via mail men de är som vanligt mycket hemlighetsfulla om sina lagersaldon.... Nån som har några erfarenheter?
 

Rulle

Audemars
Någon som har en känsla för tillgängligheten på Rolex professional modeller hos gassan? Är det sannorligt att de har en 116610LN hemma om man åker ned? Har försökt lirka ur dem något via mail men de är som vanligt mycket hemlighetsfulla om sina lagersaldon.... Nån som har några erfarenheter?
Har köpt hos dom två gånger och dom vill inte lägga undan sport rolex till första gångs köpare .. men mitt enda tips angående gassan är att ringa till gassan schipol och be och få prata med conny ! Hon e super att ha och göra med !
Säg att du är villig att överföra hela beloppet för klockan till deras bankkonto så brukar dom ändra sig rätt fort med !

Med att bara åka dit kan vara en chansning för dom har inte alltid alla modeller hemma men hör man av sig i tid så kan dom skicka efter klockan från sin andra butik inne på daamtorget i centrala amsterdam om den finns där !
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Har köpt hos dom två gånger och dom vill inte lägga undan sport rolex till första gångs köpare .. men mitt enda tips angående gassan är att ringa till gassan schipol och be och få prata med conny ! Hon e super att ha och göra med !
Säg att du är villig att överföra hela beloppet för klockan till deras bankkonto så brukar dom ändra sig rätt fort med !

Med att bara åka dit kan vara en chansning för dom har inte alltid alla modeller hemma men hör man av sig i tid så kan dom skicka efter klockan från sin andra butik inne på daamtorget i centrala amsterdam om den finns där !
Hur många procent under AD i Sverige landar det på?
 

Rulle

Audemars
Kollade priser i somras å en blnr låg på typ 6490 euro och typ en 116610ln låg på runt 6400 euro nåt !

Sen har man en jävla tur så tar dom ca 9500 för nya daytonan haha
 

Lapo Elkann

Cartier
Har köpt hos dom två gånger och dom vill inte lägga undan sport rolex till första gångs köpare .. men mitt enda tips angående gassan är att ringa till gassan schipol och be och få prata med conny ! Hon e super att ha och göra med !
Säg att du är villig att överföra hela beloppet för klockan till deras bankkonto så brukar dom ändra sig rätt fort med !

Med att bara åka dit kan vara en chansning för dom har inte alltid alla modeller hemma men hör man av sig i tid så kan dom skicka efter klockan från sin andra butik inne på daamtorget i centrala amsterdam om den finns där !
Tack för tipset schmitza, skall slå en signal till conny, vilken av schipol butikerna jobbar hon i? Behöver jag hälsa från dig eller finns det kanske rent av nått kodord man kan använda sig av för att de skall mjukna upp och reservera en dinka? Läste i flyplatstråden att du haft problem att ta dig till gassan när du flög med norwegian. Är det Rolex boutiqen i departure lounge 2 som har bäst utbud? (Vet att de kan skicka mellan.) Funkar det att betala med visa eller är det natura som gäller i Amsterdam?
 

Rulle

Audemars
Tack för tipset schmitza, skall slå en signal till conny, vilken av schipol butikerna jobbar hon i? Behöver jag hälsa från dig eller finns det kanske rent av nått kodord man kan använda sig av för att de skall mjukna upp och reservera en dinka? Läste i flyplatstråden att du haft problem att ta dig till gassan när du flög med norwegian. Är det Rolex boutiqen i departure lounge 2 som har bäst utbud? (Vet att de kan skicka mellan.) Funkar det att betala med visa eller är det natura som gäller i Amsterdam?

Dom har öppnat en ny lågprisdel dit alla lågpriaflygstannar och då har man inte tilögång till vanliga terminalbutikerna ...
Åk med klm så kommer du till vanliga terminalen där stora butiken finns !
Tror inte hon lär komma ihåg vem jag är ... dom säljer ju en hel del där !
Men ring och be och få tala med conny gerithson ! Lycka till !
 

Lapo Elkann

Cartier
Dom har öppnat en ny lågprisdel dit alla lågpriaflygstannar och då har man inte tilögång till vanliga terminalbutikerna ...
Åk med klm så kommer du till vanliga terminalen där stora butiken finns !
Tror inte hon lär komma ihåg vem jag är ... dom säljer ju en hel del där !
Men ring och be och få tala med conny gerithson ! Lycka till !
Jag slår dem en signal, antar att man måste visa boardingcard för att nå butikerna eller är det så fint att man kan shoppa även vid arrival?
 

ErikGBG

Audemars
Finns den inte på flygplatsen lär den finnas i deras monsterbutik inne i stan.
Var nere förra veckan, vintage är dyrt!
 

Kugghjul

Panerai

Lapo Elkann

Cartier
Var faktisk inackorderad på scandic billingen en hel sommar för många år sedan, kan icke minnas att jag såg en enda urmakare, var dock mkt pizzerior som Volvoarbetarna ofta frekventerade för lunch....
 

Kugghjul

Panerai
Jag tror att du har rätt! Förutom storstäderna verkar den ligga i topp. Det var ett skämt från min sida :)
Var faktisk inackorderad på scandic billingen en hel sommar för många år sedan, kan icke minnas att jag såg en enda urmakare, var dock mkt pizzerior som Volvoarbetarna ofta frekventerade för lunch....
http://www.pagoldhs-ur.se/site/index.php?option=com_content&view=article&id=1&Itemid=2

Breitling

Calvin Klein

Casio

Certina

Diesel

Gant

Emporio Armani

Swiss Military

Calvin Klein Jewelry

Gc

Guess

Longines

Omega

Oris

Michael Kors

Marc by Marc Jacobs

Luminox

Rado

Rolex

Seiko

Swatch

TAG Heuer

Tissot

Police

Rado
 
Topp