• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Weekly Auto Orient King Diver

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Pris
2000
Returpolicy
Nej, garanti kvar
Bilder Skickat
  1. Ja
Hej!

Till salu är en cool Orientdykare, jag låter @McNulty tala i den annons där han sålde klockan till mig (tillstånd inhämtat):

Orient King Diver som är en nyutgåva av Orients kompressordykare från 1965 säljes. Riktigt cool och bra klocka, för en i min värld låg peng. Levereras ”fullset” med allt som medföljde vid nyköp såsom garantibevis, extra länkbit och lådor. På klockan sitter just nu ett tropicgummi som medföljer utan extra kostnad.

Utplockad från auktoriserad återförsäljare i juni -21. Skicket är mycket fint, men något lite märke på de polerade delarna kan säkert finnas om man synar den noga. Minimala spår av användning på länkens spänne finns. Urverket håller tiden otroligt bra. Vet inte exakt specifikation för verket, men de senaste två veckorna har den knappt diffat en sekund från Fröken Ur. Mäter in på dryga 43 mm, med 20 mm mellan bandhornen. Länken är gedigen med solida ändlänkar, och sitter väldigt bekvämt. Klockan bärs enligt mig mindre än måtten antyder. Med en WR på 200m är den ett säkert kort för sommarens aktiviteter.


Ni kan läsa mer om klockan här:

https://www.hodinkee.com/articles/weekly-auto-orient-king-diver-70th-anniversary-takes-us-back-to-60s-japan

Eller här:


Lite snabba fakta:


1675089090729.png


Har burit klockan ca 15-20 ggr sedan köp och jag skulle säga att den är i samma skick som när jag köpte den (8-9/10), se också bilderna. Den går fortsatt utan problem och 5 månaders garanti återstår. Alltså - ett problemfritt köp :) Pris är lite lurigt, ny kostar den €300 på Serious Watches men är jag helt off får ni höra av er.

Finns i GBG-området för trevligt F2F för med medlem med referenser, annars skickar jag gärna. Spårbar frakt ingår i köpet. Swish is king!

Observera att snyggt Tropicgummi som klockan sitter på nu ingår, likaså ett coolt orange gummi med snabbfästen (förutom länken då som är använd typ 1 gång)

Min GG-tråd:


Tack KS för grymt forum och annonsplats!


IMG_2208.jpg

IMG_2205.jpg

IMG_2206.jpg
 
Senast ändrad:
Topp