• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Well, Rolex 16760 - semivintage.

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tyckte det var något mer än själva caset, som skiljer från en vanlig 1675(0), då jag klämde på den på Rob-eventet. Kunde inte sätta fingret på det, men ser nu på den jämförande bilden, att det är ganska uppenbart. Vridringens taggar ser ut att vara mer framträdande på tjockadamen. Syns betydligt mer rakt framifrån, lite mer som på en sub. Vet inte vilket jag tycker är snyggast, men är ju mindre van att se en äldre GMT med sådan. Har denna fatlady samma tandade lutning som modernare GMT:s? Någon Denke som vet?
 

poormans

Rolex
jo 16700 har ju nyare baskaliber men med samma funktioner som den gamla kalibern

utseendet på bezle's, tavlor mm ändras ju lite då och då under en referens så en 16700 tillverkad säg 89-90 ser nog lite annorlunda ut mot en A-serie ifrån 99

lite kul jämförande gmt-master II 16760 VS submariner 16800 där ser man skillanden på boetttjocklek, båda var opolerade, fullset ifrån första ägarna

cheers
christian
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
16760 är nog min favoritsafirgmt. Hade en för några år sedan som jag ångrar att jag sålde...
IMAG0009.jpg
 
Topp