• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

WEMPE Glasühutte I/SA Iron Walker 36mm Quarz *uppdaterad med köp info

Dr. D

Patek
2-Faktor
Äsch, nog kan det vara trevligt att ha en egen tråd där vi bara är två personer? Exklusivare än så blir det knappt. Superhyllan?
Tre :)
90206A45-453B-42E4-B2A7-E3D012BB8B66.jpeg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Den är fortfarande lika trevlig, håller tiden bra och jag har inte hittat något jag skulle ändra på som jag inte nämnde ifrån början. Det är låsets vikdel som jag gärna skulle ha lite längre och säkerhetsbygeln som var lite vass i kanterna, och möjligen att länken skulle vara lite bredare vid boetten. Små detaljer som absolut går att leva med, och säkerhetsbygeln har jag slipat kanterna på :)
Låter absolut som egenskaper man skulle kunna leva med. Förmodar att du rekommenderar att man tar kontakt med dem via mail eller liknande för en offert? Tyskland sänker sin moms från 19% till 16% så skadar inte om man kan ta del av en prissänkning.
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
@BarbaBaba, vad tror du om ett höftat utlåtande kring 36an på 16.5 cm handled givet det där lite krångliga faktumet att enbart ena bandets länkbitar kan lossas? Alltså inte att det inte skulle gå, utan mer huruvida spännet kommer sitta någorlunda vettigt.

Låter ju helt skevt att något som marknadsförs som en damklocka inte skulle lira, men det ser ändå lite fundersamt ut när jag kikar på dina bilder!
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Ahh, du missade min pudel? Länken är justerbar på båda sidor, det var jag som bara såg skruvar på ena sidan, men vände jag på länken så fanns det där också :p Det är alltså långa skruvar som har en gänga i slutänden. Länken är öppen där skruven förs in och har gängan i motsatt sida som är dold. Alltså, inga problem alls:) Jag kan inte svara på hur den skulle sitta på olika handleder, men måtten säger att den borde bäras väl på 16,5, både boett och lås :happyhappy:
Missade!

Tack o bock :) Det var bra nyheter överlag men dåliga nyheter för min plånbok.

Vill inte vara den som är den men det PMas ju lite på forumet om hur liten den där pjäsen ser ut på dina manliga handleder. Säker på att du inte ska byta till ngt större?

Host
https://klocksnack.se/threads/breitling-aerospace-evo-med-justerbart-länklås-mot-bb36.134354/
Host

:p
 

Mocco

Breitling
Blir mitt första inlägg här.
Plockade själv upp samma modell och storlek (dock med blå urtavla) hos Wempe på Flughafen Frankfurt i lördags. Inte på grund av denna tråd eller klocksnack, utan har spanat in just Iron Walker sedan modellserien lanserades. Testade båda storlekarna, men såvida man inte är The Rock så är "dammodellen" på 36' att rekommendera även för normalstora herrar - "herrmodellen" på 40' är både riktigt stor, och för tung. 36an är dock en fantastiskt fin klocka på alla sätt - en klassiker som passar till allt; tunn, fin, diskret. Dessutom fantastiskt fint bemötande från personalen i butiken. Att Wempe, i mina ögon, dessutom är lite av Europas motsvarighet till Tiffany's gör inte saken sämre.
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Följer upp @BarbaBaba inlägg med nytillskottet som kom idag. Mitt klockintresse har helt zoomat in på quartzklockor. Beställde från Wempe igår och fick leverans via FedEx till dörren idag, det är fan inte dåligt.
För mig är detta en riktigt bra tolkning av Oysterquartz i lite modernare tappning. Jag tycker den delar betydligt mer likheter med oysterquartz framför Ingenieur, det är mest kronskyddet som påminner om IWC’n.
Jag valde att gå på 40mm. Min erfarenhet är att 36 ser bäst ut på bild men i verkligheten brukar jag alltid uppleva dem som aningen för små.
Lite för mörkt för att ta bra bilder nu så ursäkta bildkvaliteten.

Paketöppning
F0A1D451-E4B0-499C-B7EA-BB44A442CF9B.jpeg


Tydligen har jag för smala handleder för kudden till boxen så den levererades vid sidan av. Länken justerades av Wempe innan leverans.
F3A2E01D-6656-4552-BE1B-017782C60CFF.jpeg


Avplastad
72E64298-5309-4CE3-8827-BC9551E1A435.jpeg


Första handledsskottet. Länken sitter perfekt och känns spontant väldigt bekväm. Upplever inte att 40mm skulle vara för stort. Den ligger väldigt tight med sina 9.75mm i höjd.
54FF007D-3C00-43DF-9268-0F4CFF9E90F6.jpeg


58454981-42C8-48F3-B2FA-BA1265FE545D.jpeg


Jämförelse med min GS på 39mm
AA9DC036-0743-48C6-BC43-F697B03B02BA.jpeg
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Grattis! Den är riktigt snygg i blått, hur upplever du lystern irl? Är den diskret eller flashig? Jag tror de flesta kan köra 40mm då den inte är så lång över luggarna, det var bara jag som vill ha vintage storleken :)
Tack! Vet inte hur många ggr jag tittat på dina bilder....
Upplever tavlan sofistikerat blå om du förstår vad jag menar. Var orolig att den skulle vara flashig och ta över för mycket men den är mer åt samma blå som ex GS SBGV225. Nu har jag iof inte testat i solsken ännu...
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Följer upp @BarbaBaba inlägg med nytillskottet som kom idag. Mitt klockintresse har helt zoomat in på quartzklockor. Beställde från Wempe igår och fick leverans via FedEx till dörren idag, det är fan inte dåligt.
För mig är detta en riktigt bra tolkning av Oysterquartz i lite modernare tappning. Jag tycker den delar betydligt mer likheter med oysterquartz framför Ingenieur, det är mest kronskyddet som påminner om IWC’n.
Jag valde att gå på 40mm. Min erfarenhet är att 36 ser bäst ut på bild men i verkligheten brukar jag alltid uppleva dem som aningen för små.
Lite för mörkt för att ta bra bilder nu så ursäkta bildkvaliteten.

Paketöppning
F0A1D451-E4B0-499C-B7EA-BB44A442CF9B.jpeg


Tydligen har jag för smala handleder för kudden till boxen så den levererades vid sidan av. Länken justerades av Wempe innan leverans.
F3A2E01D-6656-4552-BE1B-017782C60CFF.jpeg


Avplastad
72E64298-5309-4CE3-8827-BC9551E1A435.jpeg


Första handledsskottet. Länken sitter perfekt och känns spontant väldigt bekväm. Upplever inte att 40mm skulle vara för stort. Den ligger väldigt tight med sina 9.75mm i höjd.
54FF007D-3C00-43DF-9268-0F4CFF9E90F6.jpeg


58454981-42C8-48F3-B2FA-BA1265FE545D.jpeg


Jämförelse med min GS på 39mm
AA9DC036-0743-48C6-BC43-F697B03B02BA.jpeg
Snyggt.

Jag säger varje år att jag skall ligga lågt med klock-köpandet, men brukar trilla ditt för eller senare. Den här ligger högt på listan då jag är sugen på något icke-mekaniskt i sportstål, gärna 38mm och mindre. (GS verkar inte vilja sälja spring drive i små storlekar..)
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Snyggt.

Jag säger varje år att jag skall ligga lågt med klock-köpandet, men brukar trilla ditt för eller senare. Den här ligger högt på listan då jag är sugen på något icke-mekaniskt i sportstål, gärna 38mm och mindre. (GS verkar inte vilja sälja spring drive i små storlekar..)
Låter som att en 36mm är som klippt o skuren för dig 😀
Byggkvaliteten är riktigt bra på dessa, jag tycker definitivt att de är prisvärda.
bara å köpa....
 

Petrik

Panerai
Följer upp @BarbaBaba inlägg med nytillskottet som kom idag. Mitt klockintresse har helt zoomat in på quartzklockor. Beställde från Wempe igår och fick leverans via FedEx till dörren idag, det är fan inte dåligt.
För mig är detta en riktigt bra tolkning av Oysterquartz i lite modernare tappning. Jag tycker den delar betydligt mer likheter med oysterquartz framför Ingenieur, det är mest kronskyddet som påminner om IWC’n.
Jag valde att gå på 40mm. Min erfarenhet är att 36 ser bäst ut på bild men i verkligheten brukar jag alltid uppleva dem som aningen för små.
Lite för mörkt för att ta bra bilder nu så ursäkta bildkvaliteten.

Paketöppning
F0A1D451-E4B0-499C-B7EA-BB44A442CF9B.jpeg


Tydligen har jag för smala handleder för kudden till boxen så den levererades vid sidan av. Länken justerades av Wempe innan leverans.
F3A2E01D-6656-4552-BE1B-017782C60CFF.jpeg


Avplastad
72E64298-5309-4CE3-8827-BC9551E1A435.jpeg


Första handledsskottet. Länken sitter perfekt och känns spontant väldigt bekväm. Upplever inte att 40mm skulle vara för stort. Den ligger väldigt tight med sina 9.75mm i höjd.
54FF007D-3C00-43DF-9268-0F4CFF9E90F6.jpeg


58454981-42C8-48F3-B2FA-BA1265FE545D.jpeg


Jämförelse med min GS på 39mm
AA9DC036-0743-48C6-BC43-F697B03B02BA.jpeg
Vad har herrn för storlek på handleden?
 
Topp