Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
TreÄsch, nog kan det vara trevligt att ha en egen tråd där vi bara är två personer? Exklusivare än så blir det knappt. Superhyllan?
Låter absolut som egenskaper man skulle kunna leva med. Förmodar att du rekommenderar att man tar kontakt med dem via mail eller liknande för en offert? Tyskland sänker sin moms från 19% till 16% så skadar inte om man kan ta del av en prissänkning.Den är fortfarande lika trevlig, håller tiden bra och jag har inte hittat något jag skulle ändra på som jag inte nämnde ifrån början. Det är låsets vikdel som jag gärna skulle ha lite längre och säkerhetsbygeln som var lite vass i kanterna, och möjligen att länken skulle vara lite bredare vid boetten. Små detaljer som absolut går att leva med, och säkerhetsbygeln har jag slipat kanterna på![]()
Missade!Ahh, du missade min pudel? Länken är justerbar på båda sidor, det var jag som bara såg skruvar på ena sidan, men vände jag på länken så fanns det där ocksåDet är alltså långa skruvar som har en gänga i slutänden. Länken är öppen där skruven förs in och har gängan i motsatt sida som är dold. Alltså, inga problem alls
Jag kan inte svara på hur den skulle sitta på olika handleder, men måtten säger att den borde bäras väl på 16,5, både boett och lås
![]()
Tack! Vet inte hur många ggr jag tittat på dina bilder....Grattis! Den är riktigt snygg i blått, hur upplever du lystern irl? Är den diskret eller flashig? Jag tror de flesta kan köra 40mm då den inte är så lång över luggarna, det var bara jag som vill ha vintage storleken![]()
Snyggt.Följer upp @BarbaBaba inlägg med nytillskottet som kom idag. Mitt klockintresse har helt zoomat in på quartzklockor. Beställde från Wempe igår och fick leverans via FedEx till dörren idag, det är fan inte dåligt.
För mig är detta en riktigt bra tolkning av Oysterquartz i lite modernare tappning. Jag tycker den delar betydligt mer likheter med oysterquartz framför Ingenieur, det är mest kronskyddet som påminner om IWC’n.
Jag valde att gå på 40mm. Min erfarenhet är att 36 ser bäst ut på bild men i verkligheten brukar jag alltid uppleva dem som aningen för små.
Lite för mörkt för att ta bra bilder nu så ursäkta bildkvaliteten.
Paketöppning
![]()
Tydligen har jag för smala handleder för kudden till boxen så den levererades vid sidan av. Länken justerades av Wempe innan leverans.
![]()
Avplastad
![]()
Första handledsskottet. Länken sitter perfekt och känns spontant väldigt bekväm. Upplever inte att 40mm skulle vara för stort. Den ligger väldigt tight med sina 9.75mm i höjd.
![]()
![]()
Jämförelse med min GS på 39mm
![]()
Låter som att en 36mm är som klippt o skuren för digSnyggt.
Jag säger varje år att jag skall ligga lågt med klock-köpandet, men brukar trilla ditt för eller senare. Den här ligger högt på listan då jag är sugen på något icke-mekaniskt i sportstål, gärna 38mm och mindre. (GS verkar inte vilja sälja spring drive i små storlekar..)
Jo, den tävlar med en The Citizen. Och plånboken förståsLåter som att en 36mm är som klippt o skuren för dig
Byggkvaliteten är riktigt bra på dessa, jag tycker definitivt att de är prisvärda.
bara å köpa....
Plånboken brukar förlora de fighternaJo, den tävlar med en The Citizen. Och plånboken förstås![]()
Vad har herrn för storlek på handleden?Följer upp @BarbaBaba inlägg med nytillskottet som kom idag. Mitt klockintresse har helt zoomat in på quartzklockor. Beställde från Wempe igår och fick leverans via FedEx till dörren idag, det är fan inte dåligt.
För mig är detta en riktigt bra tolkning av Oysterquartz i lite modernare tappning. Jag tycker den delar betydligt mer likheter med oysterquartz framför Ingenieur, det är mest kronskyddet som påminner om IWC’n.
Jag valde att gå på 40mm. Min erfarenhet är att 36 ser bäst ut på bild men i verkligheten brukar jag alltid uppleva dem som aningen för små.
Lite för mörkt för att ta bra bilder nu så ursäkta bildkvaliteten.
Paketöppning
![]()
Tydligen har jag för smala handleder för kudden till boxen så den levererades vid sidan av. Länken justerades av Wempe innan leverans.
![]()
Avplastad
![]()
Första handledsskottet. Länken sitter perfekt och känns spontant väldigt bekväm. Upplever inte att 40mm skulle vara för stort. Den ligger väldigt tight med sina 9.75mm i höjd.
![]()
![]()
Jämförelse med min GS på 39mm
![]()
16,5 cm. Ganska ”platt” om du förstår vad jag menarVad har herrn för storlek på handleden?