• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Why every guy absolutely needs to wear a watch every single day"

pederr

Cartier
Klart man ska armbandsur. Allt använda mobilen för tidsvisning/-mätning är ju som att ha ett fickur. Smart watches - skeptisk, men de får man väl tugga i sig någon gång.
 

corbendallasx

Friends of KS
Killn erkände ju att han glömde klocka ibland. En poser alltså.

Alla här har väl en allround-extraklocka i bilen om det av någon katastrofanledning inte skulle komma med en klocka på morgonen?
Inte än, men det står på att-göra-listan att ha en extraklocka på jobbet. Det om något är väl ett perfekt användningsområde för kvarts :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Killn erkände ju att han glömde klocka ibland. En poser alltså.
Alla här har väl en allround-extraklocka i bilen om det av någon katastrofanledning inte skulle komma med en klocka på morgonen?
Jag förstår inte hur man kan missa att ta på sig dagens klocka. Det är ju en höjdare att luta sig över klocklådan varje morgon och välja ut vilken som ska få äran att följa med på dagens äventyr :)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Härommorgonen var en ovanligt stressig morgon och när jag rusade ut genom dörren insåg jag att varken klockan eller vigselringarna var på. Givetvis vände jag och sprang in igen. När jag satte mig i bilen insåg jag att jag bara hämtat klockan och att ringarna låg kvar.

Innebär det att jag vid en brand hellre skulle räddat klockan än frun? Gets you thinking... ;)
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
En i bilen, en på jobbet, en på stammishaket, en hos föräldrarna, en under kudden...
Du skämta aprillo, men senast igår var jag hemma hos päronen på middag & paddling med gubben och tanken slog mig att "Fan, här borde man ha en extradinka. Tänk om jag hade dykt upp med en vintage eller något med kass WR?". Har även en extra G-shock i fjällstugan om jag skulle råka ta med mig någon tung pjäs inför vandring eller något delikat för skidåkning. Samt en G-shock i stridspackningen.

Va? Nej, jag har inget problem med det här.
 
Topp