• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Winder-problem

bondiga

Breitling
Hej Klocksnackare!

Jag köpte nyligen en winder från en butik i Göteborg som jag inte är helt nöjd med kan man säga.

Det är en winder från Underwood London med två moduler- En bra modell hade jag hört.
Grejen är den att modulerna inte riktigt sitter i linje med varandra, mycket glapp och allmänt rätt låg kvalitetskänsla.
När windern står still som den gör i 3h-intervaller så sitter inte heller klockorna helt symmetriskt.

Bild 1: Här ser man skillnad på hur modulerna sitter i "boxen"
IMG_2105.JPG

Bild 2: Här ser man hur Tudorn inte sitter centrerat i windern när klockorna inte är i rörelse.
IMG_2098.JPG

Bild 3: Detta kan väl knappast vara ok?
IMG_2106.JPG

Bild 4: Ytterligare en bild på hur klockorna stannar i windern mellan intervallerna- Tudorn tiltar liksom åt vänster
IMG_2101.JPG



Värt att nämna så va detta ett av exemplaren dom hade i butik, såldes dock som ny.
Jag kan tänka mig att dom visat den för kunder några gånger kanske, testkört den så att säga.

Ni får hjälpa till att avgöra om jag bara är överkänslig eller om jag borde kontakta butiken ang detta :)
Detta är min första winder, så jag borde kanske inte räkna med Rolex-kvalitet...?
 

Starship

Cartier
Jag gissar att den var rätt dyr? I så fall tycker jag att åtminstone "linjeringen" är oacceptabel. Du kommer att störa dig varje gång du ska hämta din klocka.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
När jag först såg det så tänkte jag nog mest no biggie, men allting beror så klart på vad den kostade.
Om man kollade på deras övriga produkter så verkar det vara rätt dyra grunkor. Antar att det är fallet, även med denna?

Utan att basera det på något särskilt så hade jag tyckt att detta var okej upp till typ 4000kr.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Om man enbart går på bilderna, så ser den dessutom inte så värst exklusiv ut... skulle aldrig tro att denna winder kostar ett par tusen.
 

Lee

Omega
Eftersom du inte verkar speciellt nöjd så tycker jag du ska gå tillbaka med den. Jag hade definitivt gjort det!
 

bondiga

Breitling
Hmm, tack för svaren!
Betalade 9000kr nånting för den... Listar dock 13000kr har jag för mig.
Det känns lite tråkigt måste jag säga, ser dessutom att garanti-certet inte är ifyllt av försäljaren, kan bli problematiskt om man vill gå direkt till Underwood London med den.
Det får nog bli ett samtal till klockhandlaren!
 

Zalath

Panerai
För det priset borde du kunna förvänta dig bättre kvalitetskontroll, speciellt när det gäller en winder för två klockor. Då borde det vara bra grejer rakt igenom, med god finnish.
 

POO

Panerai
Modulerna är väl möjliga att plocka ut ur själva huset? Det är inte en monteringsfråga att de inte sitter rakt?
 

HampusJ

Cartier
2-Faktor
Jag hade lämnat tillbaka den. Verkar som du redan har den känslan ;)
Hoppas det löser sig trotts att garantibeviset inte är ifyllt!
 
Topp