• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Winder tips..

Lillen

Breitling
Hej! En fråga till er andra som beställt winder från tyska Amazon. Kunde ni betala med erat kort direkt eller är det bara faktura som gäller?
 

horologium

Omega
2-Faktor
Hej! En fråga till er andra som beställt winder från tyska Amazon. Kunde ni betala med erat kort direkt eller är det bara faktura som gäller?
Det går bra att betala med kort på tyska amazon. Man får välja valuta som man vill att det debiteras i. Inte säker men något säger mig att det blir billigast i lokal valuta, dvs. Euro, framför att debiteras i SEK.
 
Senast ändrad:
image.jpg
Japp nu är min på plats. Årets modell till skillnad från min har tydligen accudrift, inget jag tror jag kommer sakna dock.
image.jpg

image.jpg

Börjat att ladda.
Med luckan öppen kan man höra lite ljud från insatserna men motorerna mkt tysta. Återkommer efter några dagars snurrande med mer info.
Snyggt! Vad är accudrift?
 

horologium

Omega
2-Faktor
Har du fått din?
Jag tror avin kommer i morgon till mig!
Nej inte fått min än tyvärr. Statusen säger typ "sortering pågår hos PostNord" eller liknande. Och mitt kolli-id funkar naturligtvis inte på PostNords sida utan endast på myhermes.de.

Men det skall bli riktigt kul att se den igång :) Frun trodde helt seriöst att jag skämtade när jag sa att det är en låda stor som en kylväska för ett par tusen som snurrar klockor runt runt...
 
Nej inte fått min än tyvärr. Statusen säger typ "sortering pågår hos PostNord" eller liknande. Och mitt kolli-id funkar naturligtvis inte på PostNords sida utan endast på myhermes.de.

Men det skall bli riktigt kul att se den igång :) Frun trodde helt seriöst att jag skämtade när jag sa att det är en låda stor som en kylväska för ett par tusen som snurrar klockor runt runt...
Hahahaha underbar reaktion från din fru. Du kan ju visa henne Foxbolts bild ovan!

Den som väntar på något gott...
 

DrDre

Patek
Är Modalo högljudda? Tänkte ha brevid sängen och undrar om man störs?

Den är väldigt tyst. Jag provade precus nu i en knäpptyst lägenhet (inget ljud alls uifrån eller inne).Med locket stängt hörs ett svagt ljud, men väldigt svagt, upp till ca 3 meter efter det hör man den inte alls.

Så så länge man inte har den under huvudkudden (fast där har man ju revolvern) så borde det funka alldeles utmärkt i sovrummet.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Stämmer in i kören om att Modalos winder inte låter så värst mycket. De reserverar sig dock med att de kan börja låta lite mer efter att man har använt dem ett tag.
 

horologium

Omega
2-Faktor
Jag mailade till 1a-uhrenbeweger som köpt windern av, fick svar inom 10min. 30min senare fick jag spårnummer på en ny strömadapter som de skickat med expressfrakt. Så en eloge till deras kundsupport

Snyggt hanterat av dem.

Min kom fram utan skador och fungerar som tänkt. Har den placerad realtivt högt vilket tillsammans med den relativt dåliga betraktningsvikeln på displayen gör den lite svår att se, men då pratar vi ju verkligen små detaljer :)

Snabb leverans till ett bra pris = nöjd! Nu måste jag bara skaffa några fler klockor...
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Jag mailade till 1a-uhrenbeweger som köpt windern av, fick svar inom 10min. 30min senare fick jag spårnummer på en ny strömadapter som de skickat med expressfrakt. Så en eloge till deras kundsupport

Snyggt hanterat av dem.

Min kom fram utan skador och fungerar som tänkt. Har den placerad realtivt högt vilket tillsammans med den relativt dåliga betraktningsvikeln på displayen gör den lite svår att se, men då pratar vi ju verkligen små detaljer :)

Snabb leverans till ett bra pris = nöjd! Nu måste jag bara skaffa några fler klockor...

Bilder?!?
 

Pälle

Cartier
Pledge Member
Stämmer in i kören om att Modalos winder inte låter så värst mycket. De reserverar sig dock med att de kan börja låta lite mer efter att man har använt dem ett tag.
Min modalo har börjat glappa lite i hållarna och de är sjukt störande när man har en lite tyngre klocka i då hållaren liksom faller fram och tillbaka, skrev till modalo och dom skulle skicka nya hållare och om de inte hjälpte så skulle jag skicka tillbaka hela windern. Plus till dom för bra service och snabba svar
 
Topp