Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det värsta jag vet är när jag går in hos en AD och ber att få titta på en 36 mm klocka och mer eller mindre subtilt blir upplyst om att det är en damstorlek, herrklockorna är 39 mm och uppåt. Tyvärr ganska vanligt och alltid lika trist.Prova, prova och prova... Att glo på ett gäng nätflöjtars bilder inte det bästa om man vill uppleva hur en klocka känns.
Generellt så är storlekshetsen överdriven och man ska va ett riktigt fetto eller ha rejäla stockar för att en 34-36mm inte ska funka fint på den typ av klockor du räknar upp.
Hände mig på Rob Engström förra veckan. Kvinnan var inte direkt subtil utan försökte avråda mig från att pröva en 115200.Det värsta jag vet är när jag går in hos en AD och ber att få titta på en 36 mm klocka och mer eller mindre subtilt blir upplyst om att det är en damstorlek, herrklockorna är 39 mm och uppåt. Tyvärr ganska vanligt och alltid lika trist.
Ser ut att sitta fint! Du får gärna lägga upp någon på längre håll.Jag har en 34 mm date, sexsiffrig, 115200. Jag gick från en 42mm Breitling, har aldrig ångrat köpet, och skulle jag det, i framtiden, så är det inte pga storleken. Vill du ha fler bilder på längre avstånd, lägger jag gärna upp det, men då får du säga till!Mina handleder är 17 cm.
Ser ut att sitta fint! Du får gärna lägga upp någon på längre håll.
@ROB-1832Hände mig på Rob Engström förra veckan. Kvinnan var inte direkt subtil utan försökte avråda mig från att pröva en 115200.
Med samma proportioner skulle väl jag med en handled på 16cm i så fall prova damstorlekar? Det borde se likadant ut på lite avstånd.Jag tycker att 34 mm Rolex fungerar perfekt för män. Jag har dryga 18,5 cm handled och använder min 15200 ofta, passar utmärkt till kostym. Dock har jag länken på vilket, i min mening, ger en lite "större" känsla.
Testa och känn efter!
![]()
Med samma proportioner skulle väl jag med en handled på 16cm i så fall prova damstorlekar? Det borde se likadant ut på lite avstånd.
Mvh
+1Det värsta jag vet är när jag går in hos en AD och ber att få titta på en 36 mm klocka och mer eller mindre subtilt blir upplyst om att det är en damstorlek, herrklockorna är 39 mm och uppåt. Tyvärr ganska vanligt och alltid lika trist.
+1
Håller med, är riktigt störande och känns som att man blir dumförklarad. Kan vara svårt att hålla masken i sådana lägen.
Det jag undrar är vart får dem det ifrån? Står väl ingenstans att 36mm är en damstorlek, utan är unisex...
Ja absolut! Det jag syftade på när jag sa att DJ är unisex. Borde inte skrivas dam/herrklockor, utan unisex eller inget alls. Så får man köpa det man själv vill ha utan kommentarer och dylikt.Varför ens nämna några klockor som dam eller herr? Räcker det inte att ange storlek så får var och en själva bedöma om klockan ifråga passar? Dumheter egentligen..