• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

yema superman heritage

Hand

Basic
Hej
Har tittat på att köpa en yema superman heritage och såg nu att det fanns en modell som heter yema superman || heritage. Så nu undrar jag om någon som har lite bättre koll på klockor kan svara på skillnaden mellan dessa. Jag har läst mig till att det är två olika verk som sitter i, det ena är ett MBP1000 Inhouse verk medan det andra är ett selitta SW200-1. vad är skillnaden på dessa samt finns det något annat som skiljer sig mer än det visuella.

Skriv gärna för och nackdelar med respektive modell.

Antar att du menar att du beställer en ny från Yema eller liknande?
Superman är orginal modellen med samma utseende som på 60-70 talet medan Superman II är baserad på modellen från 90 talet, ganska stor skillnad utseendemässigt men vad man föredrar är självklart en smaksak :)

Tack för svaret.

Det stämmer att det är nya klockor jag jämförde, var en admin som flyttade tråden till vintage vilket kan vara lite missvisande.

Valet landande på II modellen för att jag gillade utseende bättre, dock tycker jag att det var väldigt svårt att välja då Yema har fler modeller som tilltalar mig. Får hoppas att den är lika snygg irl.

Det jag egentligen ställde mig lite undrande över var deras inhouse verk som sitter i II modellen. Då jag inte känner till kvalitén på deras senare modeller så kände jag att ett inhouse verk kanske var en chansning kontra det från Selitta som sitter i superman modellen.

Tillbaka
Topp