• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad YEMA Superman Wristmaster Adventure

Mr.Johansson

Cartier
2-Faktor
Pris
3800:-
Returpolicy
Om ÖK
Bilder Skickat
  1. Ja
YEMA Superman Wristmaster Adventure Beige.
Helst skulle jag vilja sälja klockan men byten är också av intresse (alla rimliga bud beaktas)

Info:
Klockan har vart in till Yema på ett garantiärende (när den skulle skifta datum mellan 7,8 och 9 så centrerade inte siffran. Om jag förstod Yema rätt så har de bytt hela datumringen (eller vad de heter) så nu fungerar den perfekt igen.

Ett trevligt vintage inspirerat dressur som är en ”reissue” på en 60-tals YEMA (Wristmaster).
Klockan mäter 37mm och har ett hesaliteglas, drivs av ett automatiskt urverk (Cal. Yema2000) med 42h gångreserv. Är utplockad i år ifrån Zackrissons Ur (inte av mig) och har således lång garanti kvar. Utöver original bandet (inkl. spännet) skickar jag med ett AM läderband som jag suttit på ett YEMA-spänne.

20221103_105158.jpg
20221103_104826.jpg
20221103_104806.jpg
20221103_104656.jpg
20221103_104618.jpg
20221103_110459.jpg
20221008_124628.jpg


Kuriosa om Yema:
Sedan 1948 designar YEMA klockor specifikt för segling, dykning, bilsport och rymdutforskning. YEMA var den första franska klockan som skickades ut i rymden och på en fotvandring till Nordpolen, den första professionella djupdykande franska dykarklockan och den officiella militära klockan för Frankrikes flygvapenpiloter.

Pris och Bytesvärde:
Sätter pris och bytesvärde till samma summa (3800kr).

F2F/Frakt:
Jag möts gärna upp på en F2F (finns i Vasastan med omnejd) men kan posta klockan på köparens bekostnad.

GG-Tråd:
https://klocksnack.se/threads/mr-johansson.57000/page-4

Övrigt:
Swish is king!

Tack KS för denna annonsplats och tack till alla aktiva medlemmar!
 
Senast ändrad:
Topp