Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Föräldrarna var med, AD'n krävde ett godkännande från föräldrarna. Dock betalade han själv med egna intjänade pengar.
EDIT: Sen är det ju också så att han sparade ganska länge, hade ett mål liksom. Han gick inte bara in o brände pengar han inte hade.
Plockade ut en Panerai från AD när jag var 16, inget godkännande av föräldrar erfordrades? Enligt lag har man rätt att köpa vad man vill när man är över 15 för egentjänade pengarFöräldrarna var med, AD'n krävde ett godkännande från föräldrarna. Dock betalade han själv med egna intjänade pengar.
EDIT: Sen är det ju också så att han sparade ganska länge, hade ett mål liksom. Han gick inte bara in o brände pengar han inte hade.
Plockade ut en Panerai från AD när jag var 16, inget godkännande av föräldrar erfordrades? Enligt lag har man rätt att köpa vad man vill när man är över 15 för egentjänade pengar
Sverige ett jamte-land, och det ligger nog tyvärr i vår kultur att försöka dra ner människor som "lyckats" eller sticker ut från normen.. hur ens man väljer att tolka detta. Jag har tex haft vänner från USA som blivit mycket förvånade med Svensk och europeisk mentalitet där vi ofta inte väljer att hylla framgång, utan istället ifrågasätter tillvägagångssättet för framgångsagan samt vad personen i fråga lämnat i kölvattnet ledande upp till detta. Det i kontrast till USA, där man istället hyllar framgång och strävar efter att efterlika framgångsrika människor. Nu inte sagt att en fin klocka är = framgång.. Men du förstår
Utöver det tvivlar jag på att majoriteten av dina kamrater för det första vet vad en Longines är, och för det andra antagligen inte vet hur man ser skillnad på en klocka som är äkta kontra fake. Det bästa brukar bara vara att inte ens försöka argumentera eller se ut att bry sig om vad dom säger, det är ganska svårt att ta en människa oseriöst ifall du bara ler tillbaka och tittar in i deras ögon utan att säga något haha. Confidence is key!
Hellre det än ditt mögliga skräp.En anledning är att många barn och ungdomar sysslar en hel del med att jämföra och trycka ner varandra. Typ: -"kolla vad jag har fått, sån har inte du!".
-"Vadå, den är ju fejk!"
För en del växer sånt bort med åren men andra tycker även sånt är kul när de är vuxna. Jag t.ex tycker det är jättekul att reta @leben för att ofta bära fejk.
Nästan rätt. Gränsen är sexton år.Plockade ut en Panerai från AD när jag var 16, inget godkännande av föräldrar erfordrades? Enligt lag har man rätt att köpa vad man vill när man är över 15 för egentjänade pengar
3 § Underårig äge själv råda över vad han genom eget arbete förvärvat efter det han fyllt sexton år. Detsamma gäller avkastningen av sådan egendom och vad som trätt i egendomens ställe
Verkligen, tur man blivit något klokare med åren.Skämmes..
Precis min tankeDu kan också se det positivt. Om någon säger att den är fake, spela med så slipper du allt vad heter rånrisk.
Respekterar gvs din ståndpunkt!Hellre det än ditt mögliga skräp.
Sverige ett jamte-land, och det ligger nog tyvärr i vår kultur att försöka dra ner människor som "lyckats" eller sticker ut från normen.. hur ens man väljer att tolka detta. Jag har tex haft vänner från USA som blivit mycket förvånade med Svensk och europeisk mentalitet där vi ofta inte väljer att hylla framgång, utan istället ifrågasätter tillvägagångssättet för framgångsagan samt vad personen i fråga lämnat i kölvattnet ledande upp till detta. Det i kontrast till USA, där man istället hyllar framgång och strävar efter att efterlika framgångsrika människor. Nu inte sagt att en fin klocka är = framgång.. Men du förstår
Utöver det tvivlar jag på att majoriteten av dina kamrater för det första vet vad en Longines är, och för det andra antagligen inte vet hur man ser skillnad på en klocka som är äkta kontra fake. Det bästa brukar bara vara att inte ens försöka argumentera eller se ut att bry sig om vad dom säger, det är ganska svårt att ta en människa oseriöst ifall du bara ler tillbaka och tittar in i deras ögon utan att säga något haha. Confidence is key!
Rånrisk slipper du i genom att folk har respekt för dig. Ingen på min skola skulle våga råna beastmodeDu kan också se det positivt. Om någon säger att den är fake, spela med så slipper du allt vad heter rånrisk.
Visar sig att vi ändå är ett par stycken här på forumet under / runt 18 år, kul!
(Vi borde få liv i en ungdomstråd) @marlun @mackman @TobiasD
Till ämnet; av det jag burit har folk aldrig trott det varit fake. Däremot har man fått höra att det finns folk som bakom ryggen kallar en bortskämd osv. (trots att jag köpt mina klockor för egna intjänade pengar).
Fyller 18 om fyra månader och kommer köpa mig min första "lite dyrare" klocka. Vet redan nu med säkerhet att folk kommer spekulera kring "hur jag kan ha sån klocka" eller "hur vidare jag är bortskämd eller inte"...
Men helt ärligt, varför fan ska man bry sig? Det är svårt att ta till sig sådant skitsnack som sägs i skolan, (så länge man lever efter mitt motto): -I'm surrounded by idiots..
Är det mellanchefs-gymnasiet du går på?Bara en i mängden där jag går, inte fått frågan en ända gång
![]()
Nej absolut! Håller med dig, kanske inte är något att eftersträva i någon större utsträckning just utöver ovan nämtDäremot är väl det amerikanska samhället inget att eftersträva, men det är ju en annan sak.![]()
Nya aqua terra med master co-axial hade varit något! Själv var jag inne på Rolex OP samt explorer 1. Men hejdade mig själv och tänker i nuläget mer istället på en ny Tudor BB (in-house) alternativt speedy pro.Kul!
Ja, bäst är väl o bara skita i dem. Jag siktar också in mig på en dyrare klocka när jag fyller 18. En Aqua Terra eller någon annan riktigt bra allrounder. Vad siktar du in dig på?
/Tobias
Ett exempel på denna Svenska mentaliteten var när en Audi R8 V10 Plus (helt ny) kom körandes i stan. Vad gör jag? Jag kollar, tänker ”Nice!”Nej absolut! Håller med dig, kanske inte är något att eftersträva i någon större utsträckning just utöver ovan nämt![]()
Ja den är magisk!Nya aqua terra med master co-axial hade varit något! Själv var jag inne på Rolex OP samt explorer 1. Men hejdade mig själv och tänker i nuläget mer istället på en ny Tudor BB (in-house) alternativt speedy pro.
Håller med.. samma personer som slutar upp som arbestslösa och lever på bidrag, från skattepengar av de som lyckadesEtt exempel på denna Svenska mentaliteten var när en Audi R8 V10 Plus (helt ny) kom körandes i stan. Vad gör jag? Jag kollar, tänker ”Nice!”
Vad gör andra runtom mig? ”Han säljer säkert knark!” ”Den är nog stulen” ”Hans pappa måste va rik” osv.
Vafan? Kan man inte bara vara glad för att någon lyckats bra i livet?!
Jo, det är väl så det blir, tyvärr.Håller med.. samma personer som slutar upp som arbestslösa och lever på bidrag, från de som lyckades skattepengar av de som lyckades![]()
Har de respekt för dig eller är de rädda för dig? Två VÄLDIGT skillda saker.Rånrisk slipper du i genom att folk har respekt för dig. Ingen på min skola skulle våga råna beastmode![]()