• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Youtube-idé - "Concept Of Time" - Ny video med Submariner!

Clemons

Silver
2-Faktor
Kronisk flippare som man är så har jag gått igenom klockor jag saknar, inte riktigt klickade med men som jag ändå lärde mig något av. Visst, man kanske tog några wristshots, men sen åkte den upp till försäljning igen.

Tråkigt? Jepp... Men nu har jag kommit på en enkel lite idé, främst för mig egna "samlarbruk" men så klart även för andra att se också.

Korta, övergripande, musik/tal-lösa makro-filmer där klockan gås igenom på ett elegant och informativt sätt.

Tar jättegärna feedback! Saknar ni musiken? Saknar ni berättarröst? Något jag missade i videon? Kommer slänga upp en liknande video för alla klockor jag har och köper i framtiden.

Senast ändrad:
Filmen Visar ju bara klockan och ingenting annat. Helt ok!
Ibland, rätt ofta faktiskt, så behöver man inte den där fjanten som vänder ut och in på varenda liten detalj.
Jag gillar det!

Snyggt och lagom långt. Jag saknar varken prat eller musik, tvärtom är det trevligt med fokus på klockan och bilderna istället för på recensenten. Ingen vill höra ”Okay guys, this is whoever. This time we will be looking into the bla-bla-bla ...”. De flesta av oss är helt ointresserade av whoever själv, vi ser klippet för att vi vill se en viss klocka.

Jag har en feedback, det jag saknar i liknande videos är att personen inte tar på sig klockan så man får se den buren. Kanske att du avslutar dina klipp med detta?
Mvh

Kompromiss? Separat klippserie som heter "On The Wrist". Sekvens där klockan knäpps på handleden för att sedan vila lite för att ticka på, ca 1 minut totalt.

Senast ändrad:
Såklart! Glömde helt bort detta, något även jag stör mig på!
När jag söker på videos angående klockor önskar jag även dimensioner. Du behöver inte mäta den i videon men släng gärna upp måtten på något vis.

Diametern först då den oftast är rätt självklar.
*tjocklek
*lugg till lugg (viktigt för oss med klena handleder)
*bandbredd

Visa gärna hur låset funkar (öppna och stäng)

Om du kör ett handledskott så få gärna in hur stor handled du har också :)

När jag söker på videos angående klockor önskar jag även dimensioner. Du behöver inte mäta den i videon men släng gärna upp måtten på något vis.

Diametern först då den oftast är rätt självklar.
*tjocklek
*lugg till lugg (viktigt för oss med klena handleder)
*bandbredd

Visa gärna hur låset funkar (öppna och stäng)

Om du kör ett handledskott så få gärna in hur stor handled du har också :)
Håller med om att dimensioner alltid är bra. Ett alternativ om du vill fortsätta ha det kommentarslöst är att filma när du mäter klockan med en tumstock, om du sedan lägger tumstocken över handleden får du med det måttet också, som ofta säger mer än omkretsen.

Håller med om att dimensioner alltid är bra. Ett alternativ om du vill fortsätta ha det kommentarslöst är att filma när du mäter klockan med en tumstock, om du sedan lägger tumstocken över handleden får du med det måttet också, som ofta säger mer än omkretsen.
Tumstock! Nä nu jävlar! Skjutmått ska de vara :D

Gillar dock idén angående bredden på handleden snarare än omkrets :)

Senast ändrad:
Mått inlagda i description! Såg att videon blev i 25FPS istället för 50FPS (som On The Wrist var). Nåja, detta ska man nog kunna jobba vidare med :)

Tack igen för feedbacken, keep it coming!

Det man kan komma att sakna utan kommentator är ju bedömning/jämförelse av byggkvalitet etc, men det kanske inte är syftet riktigt?
Jag brukar gilla jämförelser som tex "spännet känns stabilare än på X"...

Jag vill se klockan på armen och att handledsmåttet framgår sen så tycker jag att höjden på klockan är viktig och även bredden på länken vid boetten samt vid låset.
Sen att lägga den jämte en sub eller subc gör att man kan bilda sig en uppfattning av klockans storlek ännu bättre.

För min del får du gärna berätta lite om klockan som väcker lite extra intresse, "sälj" modellen, speciellt om det inte är någon nyhet eller en klocka med super speciell bakgrund =) Men såklart uppskattar jag allt material som läggs upp på klockor, ganska snabbt när man fått dille på en klocka har man sett allt som finns att hitta på internet om den. Så keep up, flippa och filma :D

Jag gillart! Spanar mest videos för att få se hur klockorna ser ut i vekligheten. Saknade också wristshotet men den feedbackenhar du redan fått.

Skulle säga att du förhöjer videon om du kapar bakgrundsljudet helt och hållet. Nu är det något slags irriterande bakgrundsljud som man (läs; jag) stör sig på :)

Mått inlagda i description! Såg att videon blev i 25FPS istället för 50FPS (som On The Wrist var). Nåja, detta ska man nog kunna jobba vidare med :)

Tack igen för feedbacken, keep it coming!
Saknar fortfarande L2L (lug to lug)

Har du en köksvåg så skriv gärna vad den väger också. Löjlig detalj för vissa kanske men jag har kommit fram till att Min optimala klocka inte får väga mer än 140gram och inte heller mindre än 90gram. Detta mest för bekvämlighetens skull men samtidigt ge lite närvaro på handleden

Kronisk flippare som man är så har jag gått igenom klockor jag saknar, inte riktigt klickade med men som jag ändå lärde mig något av. Visst, man kanske tog några wristshots, men sen åkte den upp till försäljning igen.

Tråkigt? Jepp... Men nu har jag kommit på en enkel lite idé, främst för mig egna "samlarbruk" men så klart även för andra att se också.

Korta, övergripande, musik/tal-lösa makro-filmer där klockan gås igenom på ett elegant och informativt sätt.

Tar jättegärna feedback! Saknar ni musiken? Saknar ni berättarröst? Något jag missade i videon? Kommer slänga upp en liknande video för alla klockor jag har och köper i framtiden.

Senaste inköpet är först ut:

Det kändes som att man satt och väntade på att något skulle hända, men det hände inget. Man hör brus och röster i bakgrunden också. Lägg hellre till en neutral liten melodi? Eller något i stil med denna?

Du kanske hade kunnat avsluta videon med att ta ett gäng högupplösta bilder av klockan i fråga och klippa in i filmen på ett snyggt sätt?

Sen så tycker jag inte att den fonten du valt för att skriva modellens namn, årtal och ref var snygg.

I all välmening. :)

Det kändes som att man satt och väntade på att något skulle hända, men det hände inget. Man hör brus och röster i bakgrunden också. Lägg hellre till en neutral liten melodi? Eller något i stil med denna?

Du kanske hade kunnat avsluta videon med att ta ett gäng högupplösta bilder av klockan i fråga och klippa in i filmen på ett snyggt sätt?

Sen så tycker jag inte att den fonten du valt för att skriva modellens namn, årtal och ref var snygg.

I all välmening. :)

Tanken är rätt enkel, det ska inte hända så mycket, bara en klocka rätt upp och ner i makro i ca 1-3 minuter :)

Musiken/ljudeffekter är något jag tröttnat lite på när jag kollar andra filmer, men bruset håller jag definitivt med om och det kommer ligga en noisegate på i fortsättningen. Jag vill dock fortfarande ha med "klockljud" som rassel, klick, när kronan skruvas upp osv. Jag har mätmikrofoner för detta och kommer experimentera lite.

Om det tar fart kommer jag slänga upp en blogg med bilder och lite info i samband med nya filmer.

Kör olika fonts för varje tänkte jag, tog denna för den kändes lite England/imperialistiskt. Är dock väldigt öppen för tips gällande fonts då jag har dålig koll! Fonts som passar Omega, Rolex är högst uppskattade :)

Tusen tack för du tog din tid!

Inget prat! Låt bilderna (filmen) tala för sig själv, varför inte med ett schysst musikklipp. Men inget prat. Det har man verkligen tröttnat på.

Hallå igen, ny video som är anpassad efter feedbacken :)

Tydlig description med alla nyckeltal jag kunde hitta, väldigt begränsat bakgrundsbrus men med klockljud kvar, lite mer ingående gällande uppskruvning och länk. Wrist-shot kommer separat!

Senast ändrad:
Musiktest, tre olika låtar:

Jag gillar ju att det är musik i bakgrunden. Sedan kommer ju vilken typ av musik man väljer förmedla vilken känsla som förknippas med klockan. För min del funkar första pianostycket bäst , Misty av Erroll Garner. Snyggt om du frågar mig men jag lirar ju själv jazz så det är väl inte så otippat att jag tycker så :)

Tillbaka
Topp