• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ytterligare ett inlägg #1000 - Öbos resa så långt.

Precis, lite otydlig där.
Ok.
Väldigt svårt detta, det är ju mycket känslor inblandat och typ omöjligt att se objektivt på det hela...
För mig så har jag en säker etta iaf, och det är min SD4k 116600. Det beror nog väldigt mycket på att det var den första finare klockan jag köpte, och lite ligger det säkert i att den inte tillverkas längre. Jag tycker dock fortfarande den är helt fantastisk. Den keramiska ringen som ändrar karaktär i olika ljud, den matta tavlan, de relativt stora indexen med sin lumen, den justerbara länken, caset som är mindre fyrkantigt än dess sexsiffriga Submariner-syskon mm... Dessutom är den överraskande smidig att bära och passar för mig både till skjorta/kavaj som till t-shirt.
Om du tvingar mig att välja så kommer nog Hulken tvåa och Panerai 510 trea, även om det växlar dag för dag. 16610 är också en väldig bra klocka med sitt nättare case, men jag skulle vilja ha de större indexen som sitter på Kermit - då hade den varit ruggigt nära och kanske tom uppe och krigat med Hulken om andraplatsen.
Vi får se - jag får väl revidera här i tråden när det blir dags att skriva inlägg #2000. Tills dess hoppas jag på att få utvärdera fler Pannor och en Daydate i vitguld. :pompus:

Ok.
Väldigt svårt detta, det är ju mycket känslor inblandat och typ omöjligt att se objektivt på det hela...
För mig så har jag en säker etta iaf, och det är min SD4k 116600. Det beror nog väldigt mycket på att det var den första finare klockan jag köpte, och lite ligger det säkert i att den inte tillverkas längre. Jag tycker dock fortfarande den är helt fantastisk. Den keramiska ringen som ändrar karaktär i olika ljud, den matta tavlan, de relativt stora indexen med sin lumen, den justerbara länken, caset som är mindre fyrkantigt än dess sexsiffriga Submariner-syskon mm... Dessutom är den överraskande smidig att bära och passar för mig både till skjorta/kavaj som till t-shirt.
Om du tvingar mig att välja så kommer nog Hulken tvåa och Panerai 510 trea, även om det växlar dag för dag. 16610 är också en väldig bra klocka med sitt nättare case, men jag skulle vilja ha de större indexen som sitter på Kermit - då hade den varit ruggigt nära och kanske tom uppe och krigat med Hulken om andraplatsen.
Vi får se - jag får väl revidera här i tråden när det blir dags att skriva inlägg #2000. Tills dess hoppas jag på att få utvärdera fler Pannor och en Daydate i vitguld. :pompus:
Snyggt inlägg!

Intressant läsning. Jag har en 510 som jag inte kan sälja så förstår dig, kul att den kom med. Det var min första finare klocka. Gillar att den inte är så hög och en manuell 8 dagars Skojar man inte bort! Den har väldigt mkt en Panna ska ha för ett bra pris.

:D
Tack - ja Subben är kvar och skänker glädje titt som tätt!
Det blev förresten en Panna i höstas, några månader efter att jag skrev mitt 1000-inlägg.
Jag fick tag på en fin 510 i oktober så nu är det inte bara Rolex som gäller längre... :rolleyes:

7BF1D223-D957-4545-AD53-2F47C22A2705.jpeg
Sjukt snygga. Vill experimentera ang panna också. Vilken storlek är 510? Lirar själv fortfarande polar 16570 :)

Tillbaka
Topp