• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith Defy Lab

Zentih Defy Lab. En ny lösning och egen design på regulering och balanshjul i ett.

Ett stycke kisel. 15Hz. Garanterad 0.3sekunder / dygn.

Alla utom Seiko är impade, detta är springdrivebra.

Känns som att Zentih, Heuer, Hublot är nått stort på gång!

Tänker er en Tag Aquarecer med denna?
Eller.. en Daytona throwback med Zentihverk helt i kisel...

Standarden för vad vi kan vänta oss av mekaniska verk framöver har höjts markant. Spännande att se vad som kommer ur detta framöver.

 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Skall bli ballt att läsa lite mer framöver och sätta sig in i hur det fungerar, men alltid skoj med nya tekniska framsteg.
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Väldigt intressant. Ser fram emot att se hur långt de tar det, vilka eventuella barnsjukdomar som kommer uppstå och vad priserna landar på i butik för ur med detta verk om ett par år.

En liten kommentar dock.. Jag fattar grejen med att visa den nya lösningen genom en skeletontavla, men hur stressad blir man inte av en 5 gradig amplitud som får hela klockan att vibrera? Göm kalaset på baksidan med en display case-back istället. Men jag antar att det är en smaksak.
 
Väldigt intressant. Ser fram emot att se hur långt de tar det, vilka eventuella barnsjukdomar som kommer uppstå och vad priserna landar på i butik för ur med detta verk om ett par år.

En liten kommentar dock.. Jag fattar grejen med att visa den nya lösningen genom en skeletontavla, men hur stressad blir man inte av en 5 gradig amplitud som får hela klockan att vibrera? Göm kalaset på baksidan med en display case-back istället. Men jag antar att det är en smaksak.

Ha, de får döpa om sig till epelpZen(ith).
För oss 3-4hzare är detta lite som att stöta på en Haybuza GSX1300 när man är van vid en tändkulemotors dunkande.

Det känns som produktionskostnaderna är lite lägre än vanliga verk nu när all utveckling är klart. Om några år kanske de sitter i lite allt möjligt! Hoppas.
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Är det någon som hänger med i utvecklingen här? Jag är grymt intresserad av att ha en rackare med det där verket i, men jag har inte sett att det kommit i produktion i någon modell ännu?
 
Topp