Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Toppen, stort tack för tipset! Synd bara att Farfars Klocka har semesterstängt till mitten av augusti.Tjusig! Jag skulle lämna den till en oberoende uris, typ Farfars Klocka. Din farfars klocka lär få bra behandling där!
Aj fan! Nackdelen med oberoende urisar, antar jag. ABC Ur finns också. Sen finns det fler, men där tar min koll slut.Toppen, stort tack för tipset! Synd bara att Farfars Klocka har semesterstängt till mitten av augusti.
Stämmer ej..ABC tar inte emot Zenith! Gå till Franks Ur. Dem servade min och gjorde det väldigt bra. Tror man måste lämna in där dem säljer Zenith men är inte säker...
Edit: fin klocka
Tack! Ska kolla FranksABC tar inte emot Zenith! Gå till Franks Ur. Dem servade min och gjorde det väldigt bra. Tror man måste lämna in där dem säljer Zenith men är inte säker...
Edit: fin klocka
Uppsala är bra! Närmre än Sthlm för mig. Har hängt en hel del där på Bergströms Ur. Ska kolla Tidlösa Ur genastStämmer ej..
Tidlösa Ur i Uppsala kan serva den. Kort väntetid där. Kompetent och trevlig kille.
En dressklocka i guld är ju alltid kul om den har fin boett, dock inte så mycket gods redan från början på Den där. Jag hade nog hoppat iom att det är arvegods om jag nu inte litade blint på urisens kunskaper inom polering (många tror att de kan även fast så långt ifrån alltid är fallet).Bandhornen är ruggigt repade. Troligen från då min far, som är helt ointresserad av klockor, har bytt armband med en fet skruvmejsel e dyl Vad tror ni om att be en uris att försiktigt jämna till ytan på bandhornen lite (vågar inte skriva "polera" ) För eller mot??
Jag tänker att guld är ju mjukt så borde inte behövas så mycket för att iaf få bort de värsta ojämnheterna. Helt släta blir nog svårt att få dom. Får väl snacka med urisen och se vad dom säger, men du har helt rätt i att det är inte mycket gods att jobba med.En dressklocka i guld är ju alltid kul om den har fin boett, dock inte så mycket gods redan från början på Den där. Jag hade nog hoppat iom att det är arvegods om jag nu inte litade blint på urisens kunskaper inom polering (många tror att de kan även fast så långt ifrån alltid är fallet).