• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zodiac Sea Wolf

Simpatico

Rolex
Gillar modellen men tyvärr så är den för populär just nu och priset därefter.
Visst tillgång och efterfrågan men priset känns lite i överkant.
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
I väntan på min Sea Wolf funderar jag på vad för typ av band som ska få äran att omsluta min ögonsten.
Tycker att mesh gör sig ganska bra.

nNUJkEw.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Riktigt ball klocka, finns det någon rolig historisk/film/kändiskoppling till den?

Tycker även att ditt 2-kanalsband funkar kanon. :)
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Riktigt ball klocka, finns det någon rolig historisk/film/kändiskoppling till den?

Tycker även att ditt 2-kanalsband funkar kanon. :)

Känn på den här rafflande anekdoten...

För dig som är intresserad av kriminalpolitik eller amerikanska thrillers väcker kanske namnet Zodiac associationer till "The Zodiac Killer". Märket Zodiac har nämligen en direkt anknytning till den brutale seriemördaren (som faktiskt aldrig fångades). Just modellen Zodiac Sea Wolf utgör (ja, utredningen pågår fortfarande, trots att den huvudmisstänkte sedan flera år är avliden) faktiskt ett centralt bevismaterial i jakten på den skoningslösa mördaren. Vi pratar alltså inte om någon alldeles vanlig dinka. En Sea Wolf är nämligen den enda koppling som polisen har kunnat göra mellan mördarens alias ("Zodiac") och mördarens signatur. Mördarens signatur är identisk med den som sitter på urtavlan. Dessutom ägde den huvudmisstänkte, Arthur Leigh Allen, just en Zodiac Sea Wolf (med vit urtavla, om någon undrar). I filmen illustreras detta i en scen där den misstänkte ogärna lämnar ifrån sig sitt armbandsur till förhörsledaren, var på förhörsledaren genast höjer på ögonbrynen när han inser vad det är för en klocka han håller i handen... EN ZODIAC SEA WOLF (!)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Riktigt ball klocka, finns det någon rolig historisk/film/kändiskoppling till den?

Tycker även att ditt 2-kanalsband funkar kanon. :)
Det jag tycker är intressant med modellen (förutom att den är fantastiskt snygg) är att den såldes på amerikanska motsvarigheten till svenska marketenteriorna, Post Exchange PX. Därför finns det måååånga klockor som "varit med" men som inte är issued.
 
Topp