• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilvård

Andsan

Rolex
Nu har jag testat Tershine och jag är nöjd med resultatet
20240408_123425.jpg
20240408_125919.jpg
 
Skulle behöva lämna in bilen på en behandlig för åt få lacken att återfå sin lyster men har inte riktigt koll på vad jag ska boka in i djungeln mellan polering, vaxning, keramiskt lackskydd, lackkonservering mm. Tex om jag bokar in keramiskt lackskydd, får bilen en en polering mm?
Bilen har nog inte fått någon behandling på 5-10 år så vill åt en så fullständig behandling som möjligt. Lämnade in en tidigare bil på keramiskt lackskydd och var väldigt nöjd med det men då var lacken i bättre skick och hade blivit polerad året innan. Vill ha det nu också.

Vad/vilka steg ska jag boka in bilen på?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Lite sliten efter gårdagen. Fick feeling och kände att det var dags att handtvätta bilen!

Började med kallavfetta, flygrost och alkaliskt.

Sedan keramiskt shampoo, torka av.

La på en primer, sedan vax, som tog en stund att dutta på men enkelt att buffa av.

Torkade av vindrutan / glas med Vision+

Tror att jag fick en liten tvättrepa, men bortsett från det så blev det bra och glossy 😀

Funderar på torka av med glanshöjare idag efter jobbet

IMG_2137.jpeg
 

MaziK

Rolex
2-Faktor

Islay

Panerai
2-Faktor
Mellan Gtechniq Crystal Serum Light och SONAX Profiline Hybrid Coating CC One, vilket keramiska lackskydd rekommenderas för en bil som saknar lackskydd?
Bilen ska genomgå en 2-stegs polering innan lackskyddet läggs på om det påverkar beslutet.

Om ingen av dem rekommenderas, finns det något annan som ni hellre rekommenderar? Bilen i fråga är en bil i 200-250K klassen så behöver inte vara creme de la creme.
Vill du ha något som är extremt enkelt att lägga kan jag rekommendera https://tershine.com/sv/products/magnify-keramiskcoating-v2?gad_source=1
 
Topp