• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Klar med denna nu 😃
IMG_9329.jpeg
IMG_9330.jpeg
 

Fadershan

Patek
Är helt säker! Har beundrat den många gånger med lupp tidigare
Har hänt mig en gång när jag exponerade en tavla för luft/hade den utanför case vid service. Tavlan tokpatinerades på en vecka... Detta var en vintage seamaster. I övrigt brukar det inte ske så mkt så snabbt i lådan! Din har ju tidigare klarat sig 60ish år nästan fri från patina. Att den blivit otät och fått in fukt är ju det sannolika händelseförloppet imo. Trist, fortfarande fin.
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Har hänt mig en gång när jag exponerade en tavla för luft/hade den utanför case vid service. Tavlan tokpatinerades på en vecka... Detta var en vintage seamaster. I övrigt brukar det inte ske så mkt så snabbt i lådan! Din har ju tidigare klarat sig 60ish år nästan fri från patina. Att den blivit otät och fått in fukt är ju det sannolika händelseförloppet imo. Trist, fortfarande fin.
Måste vara så att den blivit otät som du säger. Håller med om att den fortfarande är trevlig. Men kommer nog ändå försöka leta reda på ett nytt exemplar i skick likt hur denna tidigare varit
 

Fadershan

Patek
Måste vara så att den blivit otät som du säger. Håller med om att den fortfarande är trevlig. Men kommer nog ändå försöka leta reda på ett nytt exemplar i skick likt hur denna tidigare varit
Låter som en bra idé! :) även om jag gillar patina i de flesta former så är ändå värderingsskalan efter skick oftast men även jag letar skick för estikens skull! Lite olika beroende på tsvelutförande och modell i övrigt. Ju mer dressing desto mindre patina önskar jag osv. En vintagedykare/toolwatch är nästan konstig i mint :)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Har lite svårt att se den där vattenskadade och korrosionsskadade vara undervärderad på dryga 20’.
Sa jag att just den var undervärderad?

Det är ett högt pris jämfört med betalningsviljan på KS och ett lågt pris jämfört med vad som begärs för liknande på t ex Ebay.

Pratar vi rimlighet i värderingar så saftade du väl i rätt hårt när du skulle sälja din rejält vattenskadade PH500 som saknade krona? ;)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Sa jag att just den var undervärderad?

Det är ett högt pris jämfört med betalningsviljan på KS och ett lågt pris jämfört med vad som begärs för liknande på t ex Ebay.

Pratar vi rimlighet i värderingar så saftade du väl i rätt hårt när du skulle sälja din rejält vattenskadade PH500 som saknade krona? ;)
Typ det du skrev då det var det objektet som diskuterades.

Oklart varför du tar upp min prissättning. Jag sålde ju den för att den inte var värd pengarna för mig?
 
Topp