• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Txistorra

Omega
IMG_20230803_080906~2.jpg
IMG_20230803_080901~2.jpg
Snyggt! Tack
 

Psykel

Patek
Har en fix idé om att byta ut mitt tråkiga gamla rektangulära IKEA-köksbord mot ett runt av roligare snitt.
Vad är en rimlig storlek för att få in tre eller fyra stolar? Kikar bland annat på OX Denmarq O Table i 100cm.
Tips på andra bord för upp till ca 10 000? Ett krav är benställning eller fot i mitten, inte tre-fyra ben i ytterkant.
 

Tokka

Panerai
2-Faktor
Har en fix idé om att byta ut mitt tråkiga gamla rektangulära IKEA-köksbord mot ett runt av roligare snitt.
Vad är en rimlig storlek för att få in tre eller fyra stolar? Kikar bland annat på OX Denmarq O Table i 100cm.
Tips på andra bord för upp till ca 10 000? Ett krav är benställning eller fot i mitten, inte tre-fyra ben i ytterkant.
Vi har kört runt bord i ett antal år. Började med att vi fastnade för BoConcept Granada, dock så blev det aldrig köp utan vi landade på ett secondhand bord på 120cm i diameter som vi målade om. Senast hade vi ett Torkelsson Miles laminatbord på 110cm i diameter som vi varit nöjda med.

Vi har en del OX Denmarq möbler, bland annat deras O Table i vardagsrummet och är nöjd med det, har även sneglat på deras Big version till matbord, men nu blev det ett rakt istället då det fungerade bättre i nya lägenheten.

Tänk på att diametern slår snabbt på omkrets och utrymme. Personligen hade jag nog försökt komma upp på 110-120cm om ni har plats för det.
 

Psykel

Patek
Vi har kört runt bord i ett antal år. Började med att vi fastnade för BoConcept Granada, dock så blev det aldrig köp utan vi landade på ett secondhand bord på 120cm i diameter som vi målade om. Senast hade vi ett Torkelsson Miles laminatbord på 110cm i diameter som vi varit nöjda med.

Vi har en del OX Denmarq möbler, bland annat deras O Table i vardagsrummet och är nöjd med det, har även sneglat på deras Big version till matbord, men nu blev det ett rakt istället då det fungerade bättre i nya lägenheten.

Tänk på att diametern slår snabbt på omkrets och utrymme. Personligen hade jag nog försökt komma upp på 110-120cm om ni har plats för det.
Tack för input! Singelhushåll med mindre besök några gånger om året, så inget familjebord som behövs. Har inte heller något jättekök.
Ska nog dra mig en sväng runt inredningsbutikerna i Stockholm och kika runt i helgen. Bäst är väl ändå att se storlekarna i verkligheten?
 

Hipsterlunch

Cartier
2-Faktor
Tack för input! Singelhushåll med mindre besök några gånger om året, så inget familjebord som behövs. Har inte heller något jättekök.
Ska nog dra mig en sväng runt inredningsbutikerna i Stockholm och kika runt i helgen. Bäst är väl ändå att se storlekarna i verkligheten?
Sitter i samma båt! Är också ute efter ett smidigare runt köksbord. Har snöat in mig på Hay CPH20, finns i både 90/110cm fyi. Föredrar att inte köpa flångans nytt så har jagat begagnat ett tag, men det är en riktigt struggle. Börjar luta åt att knata in och slå till på ett i butik istället..
 

Psykel

Patek
Sitter i samma båt! Är också ute efter ett smidigare runt köksbord. Har snöat in mig på Hay CPH20, finns i både 90/110cm fyi. Föredrar att inte köpa flångans nytt så har jagat begagnat ett tag, men det är en riktigt struggle. Börjar luta åt att knata in och slå till på ett i butik istället..
Ja, det har jag också span på. Det hänger ju lite på stolarna också, vad som kan passa till träbord och vad som kan passa till annat-än-träbord.
 

supreeme

Omega
Ibland jobbar jag och sambon hemma samtidigt, vill ha en schysst lösning på hemmakontor som kommer installeras i en "klädkammare".
Vill ha en möbel som döljer allt då den inte används.
Har som inspiration hittat denna möbel från Mavis. Hade varit klockren på alla sätt men den är lite för liten då jag vill dölja en widscreenskärm i skåpet som mäter strax över 80 cm på bredden. https://www.mavis.se/sv/produkter/ovrigt/falsterbo-skrivbord/vitlack/
Nån som har några tips?
 

supreeme

Omega
Ibland jobbar jag och sambon hemma samtidigt, vill ha en schysst lösning på hemmakontor som kommer installeras i en "klädkammare".
Vill ha en möbel som döljer allt då den inte används.
Har som inspiration hittat denna möbel från Mavis. Hade varit klockren på alla sätt men den är lite för liten då jag vill dölja en widscreenskärm i skåpet som mäter strax över 80 cm på bredden. https://www.mavis.se/sv/produkter/ovrigt/falsterbo-skrivbord/vitlack/
Nån som har några tips?
Som svar till mig själv hittade jag denna, helt klockren om än något dyrare..
 

supreeme

Omega
Lite fler sköna alternativ:
 

Derix

Patek
2-Faktor
Ibland jobbar jag och sambon hemma samtidigt, vill ha en schysst lösning på hemmakontor som kommer installeras i en "klädkammare".
Vill ha en möbel som döljer allt då den inte används.
Har som inspiration hittat denna möbel från Mavis. Hade varit klockren på alla sätt men den är lite för liten då jag vill dölja en widscreenskärm i skåpet som mäter strax över 80 cm på bredden. https://www.mavis.se/sv/produkter/ovrigt/falsterbo-skrivbord/vitlack/
Nån som har några tips?
Är du ute efter ett budgetalternativ så har IKEA en liknande variant:
norberg-vaeggmonterat-klaffbord-m-foervaring-vit__1090887_pe862196_s5.jpg

 

supreeme

Omega
Är du ute efter ett budgetalternativ så har IKEA en liknande variant:
norberg-vaeggmonterat-klaffbord-m-foervaring-vit__1090887_pe862196_s5.jpg

Kikat på den men det är alldeles för litet för att då in en skärm i. Sen tycker jag väl benet/stödet ser lite fult ut jämfört med mycket annat.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Leter efter en rumsavdelare mellan Kök och Vardagsrum som även ska fungera som förvaring.
Något i stil med Ikea Kallax modell.

Bredd: 120-130cm (ska stå bredvid soffan)
Djup: 40cm
Höjd: runt 70 cm (lägsta delen, kan vara en sektion som är högre- runt 150cm)
Färg: Vit

Har vi några tips förutom Ikea?
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Kikat på den men det är alldeles för litet för att då in en skärm i. Sen tycker jag väl benet/stödet ser lite fult ut jämfört med mycket annat.
Den med en tavla var riktigt snygg.
Jag kör denna, 27” skärm får plats om man gör modden.

Hittade skrivbordet billigt beg och köpte lite gångjärn på amazon.
 

supreeme

Omega
Den med en tavla var riktigt snygg.
Jag kör denna, 27” skärm får plats om man gör modden.

Hittade skrivbordet billigt beg och köpte lite gångjärn på amazon.
Frågan är om min skärm går i men annars är ju konceptet inte så tokigt.
Alternativ två som jag funderar lite på är ju att slöjda ihop något själv med "tavel-varianten" som inspiration. Funderar på om björkplywoood runt 24-27 mm kan vara ett vettigt utgångsmaterial.
 

Hipsterlunch

Cartier
2-Faktor
Hur tänker ni med storlek på mattor i vardagsrum? Under soffgrupp t.ex. Finns det några riktlinjer att gå efter för att det inte ska se oproportionerligt ut?
 

Mr. Potatohead

Omega
2-Faktor
Hur tänker ni med storlek på mattor i vardagsrum? Under soffgrupp t.ex. Finns det några riktlinjer att gå efter för att det inte ska se oproportionerligt ut?
 
Topp