• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

hooods

Panerai
2-Faktor
1000006183.jpg

En av de bättre standardchampagnerna tycker jag. Har inte stuckit iväg i pris heller.
 

Compiss

Patek
2-Faktor

Hawk100

Rolex
Hur var Palmer 2002?
Inte riktigt vad jag hade hoppats på….
Fortfarande mycket bubblor och fin färg, men doften var lite för mycket skaldjur och hav och inte alls så brödig som jag hade förväntat mig…
Bäst (hittills) var nog Elodie D, (100% PN)) Men det finns ju fortfarande några andra flaskor kvar att öppna….😉
 
Senast ändrad:

Compiss

Patek
2-Faktor
Berätta vad du tyckte. Har en bra flight av dem i källaren.
Gillar LP men tycker det är synd att de höjde priset 30% på den.
Smakmässigt domineras den av äpple, mandelmassa, och där finns även en brödighet i den. Tycker den nästan helt saknar citrusfrukter men är ändå väldigt frisk och väldigt smakrik och smakerna finns där länge.
Tror dock du hittar lika goda viner för ->600 så att lägga över 900 kan jag tycka är lite onödigt. Vill du däremot köpa för att ligga till sig 10-15 år så tror jag det inte är dumt
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Gillar LP men tycker det är synd att de höjde priset 30% på den.
Smakmässigt domineras den av äpple, mandelmassa, och där finns även en brödighet i den. Tycker den nästan helt saknar citrusfrukter men är ändå väldigt frisk och väldigt smakrik och smakerna finns där länge.
Tror dock du hittar lika goda viner för ->600 så att lägga över 900 kan jag tycka är lite onödigt. Vill du däremot köpa för att ligga till sig 10-15 år så tror jag det inte är dumt
Ja herregud 901kr. Totalt vansinne. Lägg på typ en hundring och du får odlarprestige. Du får ju årgångsskumpa från högklassiga odlare för fler hundra kronor mindre. Eller varför inte Roederer -15 för 801kr. Vilket jävla skämt.
 

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Ja herregud 901kr. Totalt vansinne. Lägg på typ en hundring och du får odlarprestige. Du får ju årgångsskumpa från högklassiga odlare för fler hundra kronor mindre. Eller varför inte Roederer -15 för 801kr. Vilket jävla skämt.

Tror att jag gav 695:- styck för dessa för nåt år sen men är inte säker, nån som har smakat och vet hur dom är? Spara eller dricka?

IMG_20230721_125452.jpg
 
Topp