• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MTB-tråden

Pleasureman

Cartier
IMG_0037.jpeg

Finns det något billigt och bra alternativ till Muc-off? Går ju åt en flaska på typ 2v.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Den där miljön ser fantastisk ut, och lyxigt med utmärkta slingor. Var är det?
Lunsen, naturreservat precis söder om Uppsala. Mestadels ganska karg tallskog med roliga hällar, men även gott om våtmark och riktiga surhål... Egentligen är det inte anpassat för MTB alls, utan den lilla triangeln på stolpen säger "vandringsled, cyklist ska lämna företräde". Än så länge inga jättekonflikter om lederna, men cyklisterna blir fler och fler...
 

HampusJ

Cartier
2-Faktor
Det finns värre ställen att vara på.. Skön färg på cykeln. Grattis.
Jo det är förvisso sant, problemet som sambon sa; "Ännu ett svart hål att kasta pengar i!"

För övrigt, om någon har tips på bra cykling i Nordvästra Skåne hojta till, givetvis känner jag till Kungsbygget, Vallåsen och Ängelholms MTB slinga vid Råbocka.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har sår på smalbenen varje säsong sedan jag återupptog MTB-andet. De där jäkla dubbarna på pedalerna är suveräna för greppet men förödande för strandraggar-benen :D
Jag blev lite förvånad för det händer mig väldigt sällan numera. I början slog jag i hela tiden.

Som gammal thaiboxare märker jag inte ens av det förrän jag ser det, så det gör inget. 😂
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Yosemite må kanske inte vara fint men för barn är vissa andra saker viktigare. Kollegans grabb hade vuxit ifrån den så fick den för under tusenlappen. Cykeln är typ som ny.

Dämpare fram, skivbromsar och 6 växlar på en 20" mtb. Jag är faktiskt ganska förvånad med tanke på att rena lik på marketplace går loss på typ 500kr.

Hon är rätt nöjd just idag kan jag lova 😊
20230602_170729.jpg
 
Topp