• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nomostråden

AndreasVH

Omega
2-Faktor
Har länge burit min Neomatik Atlantic med ett Forstner Komfit, men testar nu med läder:

516D3519-0044-40D3-AB2B-073E81C9A3DB.jpeg
 

Borone

Cartier
2-Faktor
Har skaffat en Ahoi 36mm och den känns RIKTIGT bra, både på band och länk.

Har redan beställt två silikonband till den - ett orange som ska matcha subdial-visaren och Neomatik-texten och ett babybått som ska matcha lume-färgen. Har också beställt en snygg BoR-liknande NOS vintage stållänk som kan bli bra. Bilder kommer.

Men jag skulle gärna testa den med Nomos sportstållänk också. Har sett att den tidigare sålts hos Minimatikal, för 3k, men där säljs den inte längre. Också hittat en ny/oanvänd länk på klockforum i USA för $200. Innan jag eventuellt slår till på den tänte jag höra om någon här sitter på 18mm länken och kan tänka sig att sälja den, eller kanske känner till ett bra ställe inom EU att köpa länken från, där den inte kostar 4k? Jag kan ge 2k för en helt ny (oanvänd) och komplett länk, om någon här vill sälja. Kan även köpa en använd/sliten och kanske även kortad länk utan extra länkbitar, men då såklart till ett lägre pris.
20230322_215339.jpg
 
Senast ändrad:

Ricky Spanish

Omega
2-Faktor
Var är silikon-banden köpta?

Min club är på service, anlände i Glashütte efter en vecka.... Inväntar dom.

Edit: 14 veckor, 220 € service
 
Senast ändrad:

Borone

Cartier
2-Faktor
Var är silikon-banden köpta?

Min club är på service, anlände i Glashütte efter en vecka.... Inväntar dom.

Edit: 14 veckor, 220 € service
Silikonband köps från Amazon.se - finns massor (!) att välja på där. Köpte utifrån tips från forumet på WatchUSeek. Ska försöka fixa länk till det exakta bandet som jag köpt, när jag fått och fotat det.
 

Borone

Cartier
2-Faktor
Första silikonbandet kom idag och det matchar färgen på subdial-visaren riktigt bra. Archer heter tillverkaren och banden säljs bl.a. via Amazon (lyckades inte länka från appen). Tänkte egentligen ha bandet till min Ahoi, men testar först på denna Club Future Orange.
20230328_130843.jpg
 

Borone

Cartier
2-Faktor
Vad vill du ha för Nomos?
Har en Ahoi med ljus tavla och den passar mig finfint, så den ska jag behålla, men skulle gärna komplettera med en Nomos till. Helst med mörk tavla och under 38 mm. Exempelvis Ahoi Atlantik 36 mm, Tangomat Ruthenium, Metro Neomatik Midnight Blue eller Tangente Midnight Blue. Suktar även efter några modeller med ljus tavla, exempelvis Metro Datum Gangreserve och Tangente Gangreserve.
 

Borone

Cartier
2-Faktor
Har skaffat en Ahoi 36mm och den känns RIKTIGT bra, både på band och länk.

Har redan beställt två silikonband till den - ett orange som ska matcha subdial-visaren och Neomatik-texten och ett babybått som ska matcha lume-färgen. Har också beställt en snygg BoR-liknande NOS vintage stållänk som kan bli bra. Bilder kommer.

Men jag skulle gärna testa den med Nomos sportstållänk också. Har sett att den tidigare sålts hos Minimatikal, för 3k, men där säljs den inte längre. Också hittat en ny/oanvänd länk på klockforum i USA för $200. Innan jag eventuellt slår till på den tänte jag höra om någon här sitter på 18mm länken och kan tänka sig att sälja den, eller kanske känner till ett bra ställe inom EU att köpa länken från, där den inte kostar 4k? Jag kan ge 2k för en helt ny (oanvänd) och komplett länk, om någon här vill sälja. Kan även köpa en använd/sliten och kanske även kortad länk utan extra länkbitar, men då såklart till ett lägre pris.
20230322_215339.jpg
Nu har jag testat banden. Helt ok, men gjorde sig bättre på Club. För mig är nog Ahoi bäst på länk och perlonband.
20230330_140902.jpg
20230330_140302.jpg
 
Senast ändrad:

Vardon

Breitling
Äntligen hade jag vägarna förbi Huvudstaden och lyckades få tid att känna på Nomos på Franks UR!

Har varit sugen på en Nomos i flera år men tvekat kring de långa bandhornen. Efter att ha provat typ alla modellerna tyckte jag att Club campus 38 låg allra bäst på handleden. Blev den med blue purple tavla 😀
20230221_182438-01.jpeg
 
Helt obsessed med Nomos länken. Inte bara sjukt bekväm utan gör även att sekundvisaren poppar så fint.

Kan varmt rekommendera. Efter OWG march var jag sugen på att plocka ut en ny nomos (varit sugen på Ahoi) men Ludwigen är så bra med länken att jag tror jag hoppar det. För tillfället iaf.
20230330_175530.jpg
DSC_0124.JPG
 

Borone

Cartier
2-Faktor
Helt obsessed med Nomos länken. Inte bara sjukt bekväm utan gör även att sekundvisaren poppar så fint.

Kan varmt rekommendera. Efter OWG march var jag sugen på att plocka ut en ny nomos (varit sugen på Ahoi) men Ludwigen är så bra med länken att jag tror jag hoppar det. För tillfället iaf.
20230330_175530.jpg
DSC_0124.JPG
Den länken är riktigt fin och sitter dessutom superskönt runt handleden. Även Nomos nyare sportlänk är bra - den känns "genomarbetad" och gör sig också mycket bra tillsammans med de raka bandhornen som sitter på Ahoi, Tangente, Ludwig och några andra modeller. Fast på mig har sportlänken en liiiten tendens att nypa hårstrån på armen. Aj!
 
Den länken är riktigt fin och sitter dessutom superskönt runt handleden. Även Nomos nyare sportlänk är bra - den känns "genomarbetad" och gör sig också mycket bra tillsammans med de raka bandhornen som sitter på Ahoi, Tangente, Ludwig och några andra modeller. Fast på mig har sportlänken en liiiten tendens att nypa hårstrån på armen. Aj!
Kul att höra att sportlänken levererar! Kan tänka mig att den är superbra på Ahoin med och gör den än sportigare. Den dagen jag skaffar ahoi är den given. Lite hårnypning kan det nog vara värt 😄

Hur satt sportlänken på Clubben btw? Har sett bilder men inte riktigt kunnat bilda mig en uppfattning om det funkar eller inte
 

Borone

Cartier
2-Faktor
Kul att höra att sportlänken levererar! Kan tänka mig att den är superbra på Ahoin med och gör den än sportigare. Den dagen jag skaffar ahoi är den given. Lite hårnypning kan det nog vara värt 😄

Hur satt sportlänken på Clubben btw? Har sett bilder men inte riktigt kunnat bilda mig en uppfattning om det funkar eller inte
Hann aldrig testa på min Club. På bild ser det i alla fall ut att funka rätt bra, men i min smak gör det sig bäst på de rakare bandhornen. Här finns de side-by-side: https://www.watchtime.com/blog/base...-new-bracelet-and-300-meter-water-resistance/
 
Hann aldrig testa på min Club. På bild ser det i alla fall ut att funka rätt bra, men i min smak gör det sig bäst på de rakare bandhornen. Här finns de side-by-side: https://www.watchtime.com/blog/base...-new-bracelet-and-300-meter-water-resistance/
Judging from bilderna håller jag med. Men verkligen perfekt på nomosen med rakare bandhorn. Clubben har i mitt tycke alltid funkat bäst med ett MN :) ett grått mn på den orangea du har ute borde vara 👌
 
Topp