• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 336 52.2%
  • Hesalit

    Röster: 308 47.8%

  • Totala väljare
    644

Stefan S

Patek
2-Faktor
BA, RM och SMP.. Vilken är bäst???🤔😁
IMG_1569.jpeg
Hur skall man kunna svara på det? RM är väl i 39 och just den är väldigt tilltalande. Kan känna att 2500 smäller lite högre än 1120 också (jo, det heter ju 2403 utan datum slog jag upp).
 
Senast ändrad:

Adam2021

Omega
Hur skall man kunna svara på det? RM är väl i 39 och just den är väldigt tilltalande. Kan känna att 2500 smäller lite högre än 1120 också (jo, det heter ju 2403 utan datum slog jag upp).
Ja, co-axial är lit bättre generellt men jag kan säga alla de tre tickar som kronometrar ska (okej, 1861 är in en kronometer urverk men går +3s/d) Älskar alla 3🤓
 
BA, RM och SMP.. Vilken är bäst???🤔😁
IMG_1569.jpeg
Det handlar framför allt om tycke och smak. Alla verk håller rätt hög kvalitet, men första generationens koaxial var nog inte bättre än 1120. Jag har haft de två t.h. RM höll tiden något bättre än SMP. Är man inte i behov av datum eller kronograf är ju RM perfekt - otroligt tydlig tavla både i solljus och mörker.
Jag vill ha datum så hade valt SMPn. Där har du enklare tidtagning också, men vridringen är svår att greppa.
 

Prefab

Cartier
Vilken är egentligen bästa länken på Speedy Pro?

IMG_0066.jpeg
1171 helt klart (vilket bilden illustrerar väl) Den senaste må vara påkostad, elegant och skön, men ser alldeles för lyxig ut. Den passar inte klockan. Då föredrar jag 005/006 men gamla 1171 ger den en ”tooligare” look. Vissa gillar flatlink, men det är inte riktigt min grej.
 
Senast ändrad:
Hej!

Håller på att försöka byta band på min Omega SMP men inser att det är lite trixigt. Verkar som att man måste ha någon form pincett då båda sidorna på bandstiftet måste in samtidigt för att lyckas. Är det någon som har något bra tips på bra bandstiftsverktyg? Jag har provat en pincett från watchwear men vi kommer inte överens, se bild nedan.
IMG_7016-130x156.jpg
 
Topp