• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sover ni med klockan på?

Sover ni med klockan på?


  • Totala väljare
    242
  • Enkät stängd .
Lägger av mig klockan och sätter på ett aktivitetsarmband. Dels för att det loggar sömnen, men ffa är inställt på att väcka mig under ett inställt tidsintervall när jag sover lätt. Rekommenderas, för att vakna så utvilad som möjligt. Det kan kanske räknas som en klocka det också. Jobbar väckarklocka med rödljus som visar tiden i taket, när man vaknar i natten och vill veta tiden (om man trycker på en knapp läser en röst upp tiden och temperaturen).
 

kl0cka

Omega
Jag sover med den på om jag inte gör ett undantag för att vila vristen liten gillar inte fifflandet med att ta av och sätta på den.
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Provade sova med min Poljot med alarm, men för det första saknas lume, och för det andra vaknade sambo och spädbarn med ett ryck av det intensiva skallrandet. En vibrerande klocka vore något.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Japp varje natt, ska sova med min G shock inatt. Sämsta klockan jag sovit med är Grand Seiko SBGX059. Missade att den saknade lume vid köp :bag:
Hahaha, underbart!
Jag SKA sova med GS. Så är det bara. Att jag sen inte ser vad klockan är, det är skit samma. Får väl fråga frun :D

Själv sover jag faktiskt med klocka på, på landet. Mest för att jag vill veta vad klockan är när jag vaknar, och för att det inte finns någon bra plats att lägga den på så att det går att komma åt den när behov finns.
Men aldrig klocka nattetid på armen hemma i stan.
 
D

Deleted member 11690

Guest
Om jag köpt ny klocka precis så sover jag alltid med den på :D annars är det lite olika, somnar jag på soffan så ja, annars tar jag i regel av den :)
 

nept

Panerai
Gillar att sova med casio-terroristklockan F91W (för den väger inget, tål allt och har en lampa) men ibland händer det att jag sover med nåt annat också.

Med det sagt är det nånting trevligt med att vakna med en tung klocka på armen och inte märka att man har den på sig, för att kroppen är van vid det. Det är märkligt, men då känns vad som helst lätt och smidigt som en F91W :p
 
Senast ändrad:

a.i

Omega
2-Faktor
Omedvetet: lite som en prilla under läppen, händer det så händer det.
Medvetet: med Casion och dess inbyggda larmfunktion, pipet är precis så högt att det väcker mig och är behagligare än alla typer av larmljud som en iPhone innehar.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Alltid och gärna med min 60-tals-Zenith på armen. Underbart tungt klick när datumet slår över! Sedan kanske Aqualand funkar bäst om man vill ha tydligt lum under natten :) Klockradio har jag inte använt sedan slutet på 70-talet.
 

Sweden75

Breitling
Oftast nej men ibland efter att jag var ute med grabbarna då somnar jag inte bara med klockan på utan all kläder och jag lovar, skorna vid enstaka tillfälle. :):)
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Men om man har den på armen när man sover, vad ska man då ha klockhållaren till?!o_O
B7FB7291-6F94-478D-AD41-87269970B6D2.jpeg

(Om man kör dykare funkar oftast lumen hela natten och agerar ”bords ur” utan att tända lampan)
 
Senast ändrad:
Topp