• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för allmän hjälp inför ditt vintageköp

hejsam

Patek
2-Faktor
Någon som klipper reffen på uppstuds så jag slipper försöka öppna? 🤔
IMG_0337.jpeg
2791
 

Dantes

Omega
Jo de finns även i rosé guld men är ännu ovanligare. Är ingen lätt önskan att hitta en sådan direkt.


Är ovan i roseguld eller gult guld?
Det står "yellow gold" i annonsen men då är jag färgblind i så fall. Det brukar väldigt ofta stå fel i annonserna har jag märkt, många oinsatta handlare som inte bryr sig om korrekta detaljer.
 

Dantes

Omega
@Dantes
Knip denna, riktigt bra arrowhead tavla utan lysmassa. Dock 14k guld och ej 18k
IMG_4754.jpeg

Tack för tipset, jag har messat säljaren, men är inte Y för långt till vänster för att vara original?

Edit: kollade Chrono24 och hittad några exempel som ser likadana ut, så det är inget konstigt med tavlan. Trodde Y alltid skule snudda linjen, men tydligen inte på alla 2782.

IMG_1571.jpeg
 
Senast ändrad:

hejsam

Patek
2-Faktor
Tack för tipset, jag har messat säljaren, men är inte Y för långt till vänster för att vara original?

Edit: kollade Chrono24 och hittad några exempel som ser likadana ut, så det är inget konstigt med tavlan. Trodde Y alltid skule snudda linjen, men tydligen inte på alla 2782.

IMG_1571.jpeg
Som du säger finns det variationer, denna tavla är helt klart original :)
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Vet inte riktigt vilken tråd som passar för detta.. men provar här!
Har nyligen köpt en trevlig kronograf. Däremot är stål-baklocket slitet. Så pass att det är tre små hål rakt igenom.

Har ni några tips på hur jag kan åtgärda detta? Det finns lite limrester på insidan, troligen från ett äldre försök att göra den tät.

Är det helt enkelt svetsa som gäller, eller finns det andra lösningar?

Tack så mycket på förhand
IMG_1877.jpeg
IMG_1858.jpeg
IMG_1864.jpeg
IMG_1865.jpeg
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Vet inte riktigt vilken tråd som passar för detta.. men provar här!
Har nyligen köpt en trevlig kronograf. Däremot är stål-baklocket slitet. Så pass att det är tre små hål rakt igenom.

Har ni några tips på hur jag kan åtgärda detta? Det finns lite limrester på insidan, troligen från ett äldre försök att göra den tät.

Är det helt enkelt svetsa som gäller, eller finns det andra lösningar?

Tack så mycket på förhand
IMG_1877.jpeg
IMG_1858.jpeg
IMG_1864.jpeg
IMG_1865.jpeg
har hjälpt mig med en guldklocka , riktigt skickliga så kolla med dem:

 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Vet inte riktigt vilken tråd som passar för detta.. men provar här!
Har nyligen köpt en trevlig kronograf. Däremot är stål-baklocket slitet. Så pass att det är tre små hål rakt igenom.

Har ni några tips på hur jag kan åtgärda detta? Det finns lite limrester på insidan, troligen från ett äldre försök att göra den tät.

Är det helt enkelt svetsa som gäller, eller finns det andra lösningar?

Tack så mycket på förhand
IMG_1877.jpeg
IMG_1858.jpeg
IMG_1864.jpeg
IMG_1865.jpeg
@McGyver @Curler2 🥌 :D
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Vet inte riktigt vilken tråd som passar för detta.. men provar här!
Har nyligen köpt en trevlig kronograf. Däremot är stål-baklocket slitet. Så pass att det är tre små hål rakt igenom.

Har ni några tips på hur jag kan åtgärda detta? Det finns lite limrester på insidan, troligen från ett äldre försök att göra den tät.

Är det helt enkelt svetsa som gäller, eller finns det andra lösningar?

Tack så mycket på förhand
IMG_1858.jpeg

Det kan vara riktig knepigt att fixa sådana fräthål. Jag tror @McGyver med lasern gör det bäst. PUK är inte optimalt, även om det går. Klocksalongen har också tillgång till laser. Antar att det är hans pappa som gör de reparationerna.
 
Topp