• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det jag som köpare som gjort fel, eller han som säljare?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
J

Jimmy042

Guest
Det kanske är jag som missuppfattar men har du inte fått 300 kr mer än vad ni avtalat om?
Nej, killen erbjöd mig 3800kr.

D48D01E8-5A8D-4319-8430-149D083AE88D.png
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Nej jag startar inte annonser med tanke om budgivning här, men när man blir erbjuden så tackar man väl för tusan inte nej.

Förövrigt bryr jag mig inte ett dugg om vad folk anser, killen har ju för fan sålt klockan för 5000kr här på forumet och inte nämnt ett dugg om att det saknas en collar. Det är 1200kr förtjänst
Med tanke på att det är emot reglerna så borde du det...
Snacka om att bränna sina broar, lycka till i framtiden på KS!
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Hoppas verkligen det ordnar sig, annars har vi en usel säljare och icke nöjd köpare, tvärtom vad som borde vara.
Som sagts ovan, swisha tillbaka 300 och få anmärkningen i gg tråden ändrad, annars lär du få mycket svårt att göra fler affärer...
 
J

Jimmy042

Guest
Hoppas verkligen det ordnar sig, annars har vi en usel säljare och icke nöjd köpare, tvärtom vad som borde vara.
Som sagts ovan, swisha tillbaka 300 och få anmärkningen i gg tråden ändrad, annars lär du få mycket svårt att göra fler affärer...

Tror nog jag överlever, det finns goda referenser där med.
 
J

Jimmy042

Guest
Den där collarn är det enda felet jag gjort i detta, att inte kontrollerat länken. Men som jag skrev till köparen så har jag aldrig använt den själv. Och försökte hitta den åt honom, även att köpa en till han. Men snacka om att det intresset är borta med vinden i detta läget
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Den där collarn är det enda felet jag gjort i detta, att inte kontrollerat länken. Men som jag skrev till köparen så har jag aldrig använt den själv. Och försökte hitta den åt honom, även att köpa en till han. Men snacka om att det intresset är borta med vinden i detta läget
Du erbjöd aldrig att köpa en, utan snarare hotade med att sätta mig på ignore listan. Fult att ljuga.
 
J

Jimmy042

Guest
Långt kvar till löning?
12 dagar, hårt för oss som inte jobbar inom privata sektorn.
Förövrigt så kan ni tycka precis vad ni vill, klockan hade aldrig sålts för 3500kr när jag insåg att intresset var så stort. Så köpare hade fått betala 3800kr oavsett om jag ändrat annonsen eller låtit 3500kr stå kvar.
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
12 dagar, hårt för oss som inte jobbar inom privata sektorn.
Förövrigt så kan ni tycka precis vad ni vill, klockan hade aldrig sålts för 3500kr när jag insåg att intresset var så stort. Så köpare hade fått betala 3800kr oavsett om jag ändrat annonsen eller låtit 3500kr stå kvar.
Även om du lyckats tillskansa dig 300 spänn extra så är ändå känslan att det inte är du som går vinnande ur den här diskussionen.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jo, jag borde ha ändrat priset i annonsen till 3800kr innan han swishade. Som jag skrivit så låg den ute för billigt och jag valde att höja priset. Fel? Inte i min värld.
Jo - men nu vet du ju inte om SeikoZ hade köpt klockan om den hade kostat 3800kr.
Vilket han säger att han inte hade gjort - och ber dig swisha tillbaka mellanskillnaden?

Om du inte vill göra det så är det ju retur av klockan som gäller.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
12 dagar, hårt för oss som inte jobbar inom privata sektorn.
Förövrigt så kan ni tycka precis vad ni vill, klockan hade aldrig sålts för 3500kr när jag insåg att intresset var så stort. Så köpare hade fått betala 3800kr oavsett om jag ändrat annonsen eller låtit 3500kr stå kvar.
Ok om du hade fått 3000 kr mer, men 300 kr? Kom igen...
 
J

Jimmy042

Guest
Jo - men nu vet du ju inte om SeikoZ hade köpt klockan om den hade kostat 3800kr.
Vilket han säger att han inte hade gjort - och ber dig swisha tillbaka mellanskillnaden?

Om du inte vill göra det så är det ju retur av klockan som gäller.

Han vill ju inte återlämna den, och har aldrig skrivit något om det.
 
Jo, jag borde ha ändrat priset i annonsen till 3800kr innan han swishade. Som jag skrivit så låg den ute för billigt och jag valde att höja priset. Fel? Inte i min värld.
Du kan väl för f*n inte begära mer än vad som står i annonsen?!?!
Om du dragit tillbaka annonsen och lagt ut en ny med det högre priset så kanske du ”kommit undan” hjälpligt, nu är du rökt....
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp