• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är min Rolex äkta?

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Förstår inte varför folk ska prata skit om kedjan smycka i sig, jobbar själv i en smyckabutik och vi har allt från facit klockor för 398 till seiko för 37950. Så de snacket om att vi bara har skitklockor, lägg ner.
Jaha, så ni säljer GS. Då arbetar du alltså på Klockmaster. Välkommen hit! Vilken stad?
 

Oniel

Panerai
Inte alltid så lätt för all att se om en klocka är fake eller inte men VET man inte att klockan är fake så ska man ju inte säga till kunden att den är fake. Sjukt oproffsigt.

Absolut. Det är ju stor skillnad på en butik och en privatperson. En privatperson som inte kan något om klockor kanske antar att klockan är fake. Detta är iaf något jag själv stött på när någon kommenterat klockan och sen fått se vad det är. Man får då oftast frågan om den är äkta! En butik ska ju inte uttala sig om den är fake om dem inte vet detta till 100 procent. Och inte ens då tycker jag att dem ska säga detta om man inte frågar om den är äkta.
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
Smycka är här på Ale torg bra, de säljer mest parfymklockor men har ett hyfsat Seiko sortiment och en deltids urmakare som jobbar i denna butik plus en till. De har också servat min Oris men då skickade dom den till en verkstad som ligger på annan ort.
 

N.Bathes

Cartier
Ska det inte stå Rolex ingraverat på innerringen bredvid urtavlan???
Som på denna...1
 

Bilagor

  • image.png
    image.png
    86.1 KB · Visningar: 41

Code

AKA Vincent B
Ska inte lita på "smycka" folk..dom har ju ingen koll...Gå till en riktig urmakare istället...
 
Topp