• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

xgutless

Omega
2586F91C-4CD5-4C08-A786-3B95C75AF18B.jpeg

Seamaster eller speedmaster..? Vad är bäst?
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
2586F91C-4CD5-4C08-A786-3B95C75AF18B.jpeg
Seamaster eller speedmaster..? Vad är bäst?
Det där är ju som att välja mellan sina barn.
Nu har jag gjort det lätt för mig genom att sälja min Seamaster och bara skaffa ett barn. :hilarious:

Jag använde min Seamaster betydligt mer, men jag blev gladare av att ta på min Speedy.
Användarvänlig(tålig)heten är naturligtvis högre på Seamaster, men om det gör den bättre är i betraktarens ögon.

Den här är definitivt roligare!

20201219_100947.jpg
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
2586F91C-4CD5-4C08-A786-3B95C75AF18B.jpeg

Seamaster eller speedmaster..? Vad är bäst?
Det är ju som att fråga i ett volvo forum vilken bil man ska välja, Saab eller Volvo?😉
Självklart blir svaret speedmaster! 😊
En speedy känns roligare och klarar mer än man tror inklusive lite vatten.
En seamaster däremot är ju ett bra komplement till speedyn om pengarna finns. 👍
Alltid roligare med en bild 📸
IMG_20201219_135230.jpg
 

David71

Rolex
2-Faktor

Stezover

Omega
Har beställt en 005.a av AD som tyvärr inte dyker upp.. ”problem” just nu.
Min fråga är om man kan använda seamaster länkar och natoband? Funderar nämligen att införskaffa mig en beg. Seamaster 300 och även alternera armband och länkar.. funkar?
 

Goldfarmer

Breitling
Sålt min speedmaster professional till förmån för en reduced istället, tycker automatiskt och den mindre sizen gör sig så mycket bättre. Kommer vi få se en reduced igen med bättre urverk?
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Har precis kollat på en väldigt intressant video från Revolution Watch där det pratas mer sällsynta Speedmasters och mycket spännande saker kommer upp. Bland annat information om hur Tintin egentligen skulle sett ut om det blev ett samarbete med Hergé.

Men det som toppade allt var att de berättade att de första 50 Speedmaters som någonsin tillverkades levererades till Sverige. Och utav dessa ska tydligen den allra första fortfarande finnas i Sverige och vara NOS. Någon som vet något mer om detta? Den kanske till och med finns här på forumet?

Självklart ska ni få en länk till videon! För att lyssna på det där om de första Speedmasterna (Speedmasters/Speedmastrarna?), spola fram till 50:00.

 

Sills

Omega
Har precis kollat på en väldigt intressant video från Revolution Watch där det pratas mer sällsynta Speedmasters och mycket spännande saker kommer upp. Bland annat information om hur Tintin egentligen skulle sett ut om det blev ett samarbete med Hergé.

Men det som toppade allt var att de berättade att de första 50 Speedmaters som någonsin tillverkades levererades till Sverige. Och utav dessa ska tydligen den allra första fortfarande finnas i Sverige och vara NOS. Någon som vet något mer om detta? Den kanske till och med finns här på forumet?

Självklart ska ni få en länk till videon! För att lyssna på det där om de första Speedmasterna (Speedmasters/Speedmastrarna?), spola fram till 50:00.

Väldigt intressant, tack för att du delade!
 
Topp