• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

LI0N

Panerai
Hej, har fått en rejäl crush på Speedmaster. Har börjat spara nu och mitt mål är att en sådan skall ligga i min samling på hösten. Är mest taggad på en reduced eftersom att jag är en relativt ny klockmänniska, har ni några tips på bra referenser? Vilka skall man hålla sig borta ifrån? Är helt jävla lost när det gäller Omega! :banghead:

Hoppas att jag postade i rätt tråd, tack!
 

frebbe

Breitling
Hej, har fått en rejäl crush på Speedmaster. Har börjat spara nu och mitt mål är att en sådan skall ligga i min samling på hösten. Är mest taggad på en reduced eftersom att jag är en relativt ny klockmänniska, har ni några tips på bra referenser? Vilka skall man hålla sig borta ifrån? Är helt jävla lost när det gäller Omega! :banghead:

Hoppas att jag postade i rätt tråd, tack!
Tycker du ska läsa igenom hela tråden, men för att sammafatta hela tråden så kommer du bli rekommenderad att skippa reduced och spara till pro:n istället.
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Grattis! Jättekul :) den lockade verkligen men jag kunde inte ens nudda vid tanken att beställa den efter senaste tidens inköp, har ju tänkt behålla min hustru också.
Haha samma här. Har sparat till en längre resa för oss båda så pengarna fanns, men valet stod nog i så fall mellan flickvän och klocka :D efter lite velande så valde jag ändå flickvännen :p
 
Senast ändrad:

LI0N

Panerai
Tycker du ska läsa igenom hela tråden, men för att sammafatta hela tråden så kommer du bli rekommenderad att skippa reduced och spara till pro:n istället.

Har förstått det, men att den är manuell skrämmer mig lite. Känns som ett stort steg att gå från en skx007 till en pro men kanske man måste våga ta steget ändå! Skulle vara för jävligt att bli missnöjd med reduced och känna att man skulle ha tagit pro:n istället.
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Har förstått det, men att den är manuell skrämmer mig lite. Känns som ett stort steg att gå från en skx007 till en pro men kanske man måste våga ta steget ändå! Skulle vara för jävligt att bli missnöjd med reduced och känna att man skulle ha tagit pro:n istället.
Jag gick i samma tankar när jag skulle bli med Speedy. Hade också bara automater innan, men nu önskar jag att dom var manuella. Finns inget trevligare än att vrida upp klockan på morgonen. Blir lite som en ritual. Och att valet föll på en Pro istället för en reduced kommer jag aldrig ångra. Den är så jävla bra helt enkelt!
 

LI0N

Panerai
Jag gick i samma tankar när jag skulle bli med Speedy. Hade också bara automater innan, men nu önskar jag att dom var manuella. Finns inget trevligare än att vrida upp klockan på morgonen. Blir lite som en ritual. Och att valet föll på en Pro istället för en reduced kommer jag aldrig ångra. Den är så jävla bra helt enkelt!
Tack för svar! Haha sån jävla beslutsångest, får försöka förhandla om lönen lite och satsa på pro istället verkar det som. Pro känns även mera som en klocka som får följa med en livet ut :)
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Tycker du ska läsa igenom hela tråden, men för att sammafatta hela tråden så kommer du bli rekommenderad att skippa reduced och spara till pro:n istället.

Har förstått det, men att den är manuell skrämmer mig lite. Känns som ett stort steg att gå från en skx007 till en pro men kanske man måste våga ta steget ändå! Skulle vara för jävligt att bli missnöjd med reduced och känna att man skulle ha tagit pro:n istället.
Och bara så där kokade @frebbe ner drygt 240 sidor till EN enda kärnfull mening. Jag lyfter på hatten och instämmer till fullo.:)
Undantagsfallet är förstås om du tycker att reduced är finare...:rolleyes:
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Fortfarande Speedy, så klart! Fast bytte från Ranger till Rally.
IMG_0394.JPG
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor

Ruben

Rolex
Har förstått det, men att den är manuell skrämmer mig lite. Känns som ett stort steg att gå från en skx007 till en pro men kanske man måste våga ta steget ändå! Skulle vara för jävligt att bli missnöjd med reduced och känna att man skulle ha tagit pro:n istället.
Jag tycker skxen upplevs lika stor som PRO om inte större.
Spara och köp en PRO.
 

Ruben

Rolex
Tack för svar! Haha sån jävla beslutsångest, får försöka förhandla om lönen lite och satsa på pro istället verkar det som. Pro känns även mera som en klocka som får följa med en livet ut :)
Såg nu att du kanske menade det ekonomiska steget.
En reduced är ju billigare, men åker du på en service så kan det kosta upp emot 9k att serva den.
Så åter igen PRO ;)
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Tack för svar! Haha sån jävla beslutsångest, får försöka förhandla om lönen lite och satsa på pro istället verkar det som. Pro känns även mera som en klocka som får följa med en livet ut :)
När jag köpte min Reduced var jag glad när jag betalade men kort efter grät jag varje gång jag såg på den.
När jag köpte min Pro grät jag när jag betalde men blir glad varje gång jag ser på den.
 

LI0N

Panerai
Såg nu att du kanske menade det ekonomiska steget.
En reduced är ju billigare, men åker du på en service så kan det kosta upp emot 9k att serva den.
Så åter igen PRO ;)

Jaa, det var det ekonomiska steget och att den är manuell jag syftade på! Tycker att 42mm sitter bra men tror nästan att den kan se lite vräkig ut på min handled. Skall åtminstone prova både en reduced och en pro före jag bestämmer mig, vilket är lättare sagt än gjort då det inte finns någon Omega återförsäljare i Vasa så jag måste släpa mig till Helsingfors. Har dock god tid på mig, behöver inte ha bestämt mig för att spara! :)
 

azcii

Patek
2-Faktor
En annan sak som slog mig.. Svenska priset låg på 52 000 på hemsidan, tror ni det kommer vara detta pris som gäller? I exempelvis USA låg den på ett mycket högre pris, se nedan



15941476_10210089049134172_7901593952591649931_n.jpg
 
Senast ändrad:
Topp