• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Ernesto

Patek
2-Faktor
Den här klockan alltså... Har aldrig känt mig så fäst vid en klocka att jag saknar att ha den på handleden när jag bär något annat. Lite abstinenskänsla. Smekmånaden är över sedan länge och flippardemonen har inte tagit denna.

IMG_0730.JPG


Omega Speedmaster 145.022 -79
 

Zalath

Panerai
Den här klockan alltså... Har aldrig känt mig så fäst vid en klocka att jag saknar att ha den på handleden när jag bär något annat. Lite abstinenskänsla. Smekmånaden är över sedan länge och flippardemonen har inte tagit denna.

IMG_0730.JPG


Omega Speedmaster 145.022 -79
Har lite samma känsla själv. För mig går det i perioder när jag använder en specifik klocka i några dagar och sen byter till en annan. Men det blir ganska mycket Speedy. Många gånger har jag märkt att när jag inte vet vad jag vill ha blir det Speedy, eller om jag byter klocka när jag kommer hem.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Vet att allt handlar om Månklockan (har en själv), men vad tycker ni om denna...?
600.jpg
Alldeles för plottrig tavla och gummi på Speedys är ett no-no i min bok (vet, den finns på länk också). Det finns ett gäng Speedys som inte är månklockor och som jag tycker är underbara men tyvärr inte denna. GMT på kronografer sabbar rent allmänt utseendet mer eller mindre tycker jag. Med @Stefanweei 's jättefina bild på inlägget efter att jämföra med så tror jag att dom flesta här håller med lite.
 

Lyfali

Cartier
Det är sådana här lägen man vet att man träffat rätt! Min sambo kan inte förstå hur jag kan lägga en månadslön på en klocka utan att direkt tänka efter, men idag när jag kom hem låg denna bok och väntade på nattduksbordet en helt vanlig torsdag.
JCUgEiG.jpg
Asså våra gfs måste känna varandra, jag har exakt samma bok på nattduksbordet xD
 
Topp