• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
IMG_6660.JPG
 

Mvnordlander

Cartier
Tänkte ansluta Speedmasterfamiljen inom kort men har några snabba frågor som någon vänlig och kunnig själ kunde svara på:
Den vanliga och senaste speedmastern är ref: .005 har jag förstått, men när började den tillverkas? Kommer den endast med den stora boxen eller även med den lite mindre röda?
Vad borde man betala för en Speedmaster i gott skick som fått en service nyligen av den näst senaste referensen, alltså inte .005?
Finns det några viktiga saker man ska tänka på när man letar Speedmaster, finns det några riktiga fällor?
Och slutligen, om någon av er har en trevlig Speedmaster som ska avyttras i den närmre framtiden så är det bara dra iväg ett PM, är så sugen på att börja posta mina egna bilder i denna tråd.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Tänkte ansluta Speedmasterfamiljen inom kort men har några snabba frågor som någon vänlig och kunnig själ kunde svara på:
Den vanliga och senaste speedmastern är ref: .005 har jag förstått, men när började den tillverkas? Kommer den endast med den stora boxen eller även med den lite mindre röda?
Vad borde man betala för en Speedmaster i gott skick som fått en service nyligen av den näst senaste referensen, alltså inte .005?
Finns det några viktiga saker man ska tänka på när man letar Speedmaster, finns det några riktiga fällor?
Och slutligen, om någon av er har en trevlig Speedmaster som ska avyttras i den närmre framtiden så är det bara dra iväg ett PM, är så sugen på att börja posta mina egna bilder i denna tråd.
Nuvarande ref 005 kom i alla fall under senare delen av 2014. Skillnaden är väl bara att länken är skruvad och box/tillbehör? När jag började kolla på allvar efter sommaren så fann jag väl att direkt under 25 var det svårt att hitta något bra oavsett ålder. Sen om man vill ha en 90-talare som fått patina eller en nästan ny är ju mer en smaksak kanske.
 
Topp