• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

LilleKurt

Breitling
Tur att man är en enkel man, som blir på bättre humör bara av att titta på sin Speedy..
Är dock helt fixerad av att skaffa en Casio Mudman mitt i glädjen över min nyköpta Omega.
Är jag onormal?
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    99.6 KB · Visningar: 127

Nic

Rolex
2-Faktor
Satt och kollade på möjliga ställen att va på (i sthlm) hittade "blue moon bar" fast det kändes inte riktigt rätt. Förslag?
Finns tydligen en bar & grill i Sthlm som heter Luna Rossa (röd måne), kanske kan vara nåt?

Tur att man är en enkel man, som blir på bättre humör bara av att titta på sin Speedy..
Är dock helt fixerad av att skaffa en Casio Mudman mitt i glädjen över min nyköpta Omega.
Är jag onormal?
Jag har haft min Speedy i snart 48 timmar nu och jag sitter redan och funderar på vad nästa inköp kan tänkas bli.
Så svaret på din fråga är ja, men du är inte ensam. :)
 
Senast ändrad:

Icaras

Rolex
Finns tydligen en bar & grill i Sthlm som heter Luna Rossa (röd måne), kanske kan vara nåt?


Jag har haft min Speedy i snart 48 timmar nu och jag sitter redan och funderar på vad nästa inköp kan tänkas bli.
Så svaret på din fråga är ja, men du är inte ensam. :)
Är väl bara att skaffa en radhustrippel så svalnar klocksuget... ;) ;)
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Finns tydligen en bar & grill i Sthlm som heter Luna Rossa (röd måne), kanske kan vara nåt?


Jag har haft min Speedy i snart 48 timmar nu och jag sitter redan och funderar på vad nästa inköp kan tänkas bli.
Så svaret på din fråga är ja, men du är inte ensam. :)
Låter onekligen lovande!
 
Senast ändrad:

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Idag kom mina nya visare, så snart är det dags för julbak för att slippa mina kritvita visare från tidigare service :) slänger in en bild för synens skull. En tråd ska innehålla bilder har jag hört! (Repris från SS-tråden tagen med min julklapp)
image.jpeg
 

Patrik72

Cartier
Tror att det var FilipF som i en annan tråd undrade om det gick att köra ett Rios läder med Omegas viklås.?.
Japp! Det funkar men det blev inte så bra. Bandet är för kort för min handled, och jag har tunna handleder.... o_O

_DSC5011 (2).jpg
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Tror att det var FilipF som i en annan tråd undrade om det gick att köra ett Rios läder med Omegas viklås.?.
Japp! Det funkar men det blev inte så bra. Bandet är för kort för min handled, och jag har tunna handleder.... o_O

_DSC5011 (2).jpg
Jupp, det va jag!
Det är så jäkla snyggt. Men bra att veta att man behöver ett extra långt armband. Konstig..
 

Guden

Cartier
Halloj!
Har för avsikt att köpa en speedy idag, men innan jag kliver in hos Rob. E så tänkte jag fråga lite snabbt:
- Jag kommer att köpa speedyn med länk, dock så trivs jag oftast bäst med läder. Sitter mycket vid skrivbordet och arbetar, vilket kan ge en del repor på länk/clasp.
Därför tänkte jag handla in ett läder-armband så fort som möjligt (kanske redan hos Rob E.). Vad skulle ni rekommendera? För att ge er en fingervisning så tycker jag att ett brunt racingband ser sjukt snyggt ut på en speedy. Svart alligator likaså, även brunt mocka.
Ska man köra på viktlås samtidigt? Eller känns klockan mer bekväm utan? Vad ligger priserna på respektive band + viktlås (original som ej original)?

Uppskattar all tips/hjälp jag kan få!
 

Patrik72

Cartier
Halloj!
Har för avsikt att köpa en speedy idag, men innan jag kliver in hos Rob. E så tänkte jag fråga lite snabbt:
- Jag kommer att köpa speedyn med länk, dock så trivs jag oftast bäst med läder. Sitter mycket vid skrivbordet och arbetar, vilket kan ge en del repor på länk/clasp.
Därför tänkte jag handla in ett läder-armband så fort som möjligt (kanske redan hos Rob E.). Vad skulle ni rekommendera? För att ge er en fingervisning så tycker jag att ett brunt racingband ser sjukt snyggt ut på en speedy. Svart alligator likaså, även brunt mocka.
Ska man köra på viktlås samtidigt? Eller känns klockan mer bekväm utan? Vad ligger priserna på respektive band + viktlås (original som ej original)?

Uppskattar all tips/hjälp jag kan få!

Har du bara rätt längd på banden så är viklåset helt ok och bekvämt. Angående typ av läder, så kör på det som faller dig in. Det som du gillar. En av Speedyns stora fördelar är att den ser bra ut på alla typer av armband. Det är svårt att göra en Speedy ful! :D
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
För egen del tycker jag att viklås ser snyggare ut än vad det är bekvämt, visst lite säkrare också men vanligt spänne tycker jag är skönare. Köper du en ny Speedy med stora lådan så får du med ett superskönt svart nato. Vad gäller läderband så finns det i princip tre val: original Omega - hirsch (m.fl) - samt egensnickrade. Jag har skaffat ett Omegaspänne på 18mm som jag byter lite mellan olika band. (Sitter faktiskt just nu och fixar ett brunt racingband ) smög in ett svart mocka med omegaspänne också
image.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Halloj!
Har för avsikt att köpa en speedy idag, men innan jag kliver in hos Rob. E så tänkte jag fråga lite snabbt:
- Jag kommer att köpa speedyn med länk, dock så trivs jag oftast bäst med läder. Sitter mycket vid skrivbordet och arbetar, vilket kan ge en del repor på länk/clasp.
Därför tänkte jag handla in ett läder-armband så fort som möjligt (kanske redan hos Rob E.). Vad skulle ni rekommendera? För att ge er en fingervisning så tycker jag att ett brunt racingband ser sjukt snyggt ut på en speedy. Svart alligator likaså, även brunt mocka.
Ska man köra på viktlås samtidigt? Eller känns klockan mer bekväm utan? Vad ligger priserna på respektive band + viktlås (original som ej original)?

Uppskattar all tips/hjälp jag kan få!
Di Modell Rallye. Sjuk skönt band. Ligger nog på runt 500:- Här är en lånad bild (min Speedy har länken på för tillfället.)

Skärmbild_2015-12-28_21-13-13.png
 
Topp