• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Kanske fel tråd att fråga i ;) , men vad säger ni, tror ni att jag ångrar mig om jag säljer denna och kör på en Explorer 1 36mm istället?@Zalath :)
Jag är väl part i målet som har en 1016 ute på K&S men jag tror att du ångrar dig så fort du inte har den längre, dessutom sitter den för jävla fint på din handled!

Fast om du ställer frågan i Explorer I-tråden kanske tongångarna blir annorlunda;)
 

McManaman

Cartier
Speedyn är brutalt snygg, inget snack om saken. Till ledig klädsel är den svårslagen tror jag. Det jag funderar på är ifall Explorer möjligen passar lite bättre till lite mer dressad klädsel pga dess storlek och mer avskalade utseende. Det är det jag känner med Explorern, stenhård men samtidigt nästan en dressklocka. Jag har dock inte ens sett någon annat än på bild. Det får väl bli första steget, att testa en., :)
 
  • Like
Reactions: Ncs

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Speedyn är brutalt snygg, inget snack om saken. Till ledig klädsel är den svårslagen tror jag. Det jag funderar på är ifall Explorer möjligen passar lite bättre till lite mer dressad klädsel pga dess storlek och mer avskalade utseende. Det är det jag känner med Explorern, stenhård men samtidigt nästan en dressklocka. Jag har dock inte ens sett någon annat än på bild. Det får väl bli första steget, att testa en., :)
Din analys stämmer på pricken med min egen uppfattning. Det känns inte rätt att behöva välja bort någon av dem! Hoppas att du snart får tillfälle att klämma på nån. Har du vägarna förbi Göteborg får du gärna klämma på min 1016:)
 

vektorrum

Breitling
Tänkte jag skulle komplettera länken med ett snyggt orginal läder till månklockan, men 9k tycker jag är lite väl saftigt för en läderbit.
Någon som kan rekommendera ett vettigt alternativ?
 

tissoter

Audemars
Speedyn är brutalt snygg, inget snack om saken. Till ledig klädsel är den svårslagen tror jag. Det jag funderar på är ifall Explorer möjligen passar lite bättre till lite mer dressad klädsel pga dess storlek och mer avskalade utseende. Det är det jag känner med Explorern, stenhård men samtidigt nästan en dressklocka. Jag har dock inte ens sett någon annat än på bild. Det får väl bli första steget, att testa en., :)
Prova den :) Den är snygg, testade den i Onsdags hos AD men valet föll ändå på en Speedy :)
Ska komplettera med ett brunt läderband och viklås till sommaren, någon som vet om man kan beställa det online från någon seriös handlare som har det i lager eller ska man gå via AD och vänta...
 

McManaman

Cartier
Prova den :) Den är snygg, testade den i Onsdags hos AD men valet föll ändå på en Speedy :)
Ska komplettera med ett brunt läderband och viklås till sommaren, någon som vet om man kan beställa det online från någon seriös handlare som har det i lager eller ska man gå via AD och vänta...
Finns 36mm hos AD? Trodde inte de såldes längre, utan att det är begagnat som gäller?
 

McManaman

Cartier
Din analys stämmer på pricken med min egen uppfattning. Det känns inte rätt att behöva välja bort någon av dem! Hoppas att du snart får tillfälle att klämma på nån. Har du vägarna förbi Göteborg får du gärna klämma på min 1016:)
Bra att veta, jag är i Gbg då och då. Frågan är väl hur länge du har kvar din... :)
 

Zalath

Panerai
Speedy och Explorer känns för mig som två klockor med mycket gemensamt. Enkelt formspråk, klassisk modell, historisk marknadsföring, liknande färger. Jag tänker att jag borde ha båda.. Velar dock hela tiden mellan modell på Explorern. 14270 är ju prisvärd, men det skulle vara kul med en ny när den nya modellen kommer, men då kan jag få en 1016 för samma pris. Suck.

Har ju inte ens en Speedy för tillfället, lämnade in den igår!
 

McManaman

Cartier

tissoter

Audemars
Speedy och Explorer känns för mig som två klockor med mycket gemensamt. Enkelt formspråk, klassisk modell, historisk marknadsföring, liknande färger. Jag tänker att jag borde ha båda.. Velar dock hela tiden mellan modell på Explorern. 14270 är ju prisvärd, men det skulle vara kul med en ny när den nya modellen kommer, men då kan jag få en 1016 för samma pris. Suck.

Har ju inte ens en Speedy för tillfället, lämnade in den igår!
Vad sa de om Speedyn då? EST tid?
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Tänkte jag skulle komplettera länken med ett snyggt orginal läder till månklockan, men 9k tycker jag är lite väl saftigt för en läderbit.
Någon som kan rekommendera ett vettigt alternativ?
Gripenbro har ett gummi med clasp till salu för 2500. (Det är Claspet som kostar) och sen att hitta ett AM läder som passar går på ca 1000 om man vill ha samma sak fast utan omega loggan. Tror det är RIOS 1931 som gör dom :)
image.jpeg

Mitt originalband säger hej!
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Mycket bra! Kan ett Hirsch funka annars?
Nej. Vanliga armband fungerar inte!
För att Claspet ska fungera behöver delen där spännet sitter vara ca 2cm längre för att det ska sitta som det ska. Behöver vara speciellt anpassat för omega clasps.
Finns ett gäng AM på typ eBay som fungerar.
image.jpg

image.jpg

Om man sätter på ett vanligt hamnar spännet på sidan av handleden.
 

vektorrum

Breitling
Gripenbro har ett gummi med clasp till salu för 2500. (Det är Claspet som kostar) och sen att hitta ett AM läder som passar går på ca 1000 om man vill ha samma sak fast utan omega loggan. Tror det är RIOS 1931 som gör dom :)
image.jpeg

Mitt originalband säger hej!

Riktigt vacker! :happyhappy:
Kollar på Gripenbro men hittar inte, någon kanske var förbaskat snabb? :angel:
 
Topp