• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Pinnen76

Omega
God kväll! Har nu äntligen blivit med Speedy :) Tack @ROB-1832.
IMG_20161220_211527.jpg
Grattis och välkommen :)
 

xevz

Omega
IMG_0546.JPG
I lördags slog jag äntligen till på en speedy efter flera års suktande. Mycket nöjd med klockan och hjälpen jag fick hos Rob. Jag velade ett tag mellan professional och first omega in space, men slog till slut till på originalet. Stor anledning till att jag velade var att jag inte var något fan av länken, men nu när jag använt den lite har jag börjat gilla den ändå. Provade dock för säkerhets skull ett brunt läderband idag :D
Var vi måhända inne samtidigt, ca. kl 13?
Vi var två pers som handlade Speedy samtidigt i lördags. :)
 
Fick äntligen hem min Speddy pro. Tackar @ROB-1832 ni lever verkligen upp till ert rykte här på KS.
Men har dom ändrat på låset på dom senaste modellerna?
Jag har haft en 311.30.42.30.01.005 tidigare från slutet av 2014 och har för mig att det låset på den var av modell längre, fler micro justeringar och ovala knappar till låset eller har jag helt fel?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Fick äntligen hem min Speddy pro. Tackar @ROB-1832 ni lever verkligen upp till ert rykte här på KS.
Men har dom ändrat på låset på dom senaste modellerna?
Jag har haft en 311.30.42.30.01.005 tidigare från slutet av 2014 och har för mig att det låset på den var av modell längre, fler micro justeringar och ovala knappar till låset eller har jag helt fel?
Grattis @SweTechOne !
Tja, så här såg låset ut när dom kom (bild postat 14/9 2014). Så här ser också min snart ett år gamla ut. Fortfarande samma?
DSC_4119_DxO.jpg

https://uhrforum.de/speedy-omega-speedmaster-ref-311-30-42-30-01-005-die-neue-3570-50-00-a-t187379
 

Headspeed

Omega
Hej,
Någon som vet priset på en ny länk hos AD? Köpte min Speedy med läder, börjar bli sugen på länk efter alla bilder som trillar in...
 

Lindeberg

Omega
Topp