• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Lauda

Patek
2-Faktor
Äh är ju bara köpa igen om du diggar den...finns ett gäng till salu ju ;)
Jag hade den oxå men ser mer känsla o charm i 005...ST inte värd de extra x tusen...

-Kanske låter tråkig men jag är väldigt svag för kombinationen av tavla i svart och visare och index i vit.

Men man kan inte säga annat om att ST är mycket charmig.

Vad är listpriset för en ST? På Chrono säljs (fabriksny) för ca 100ca.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
26E0FAF3-193B-453C-BD9F-22EF1DD6913B.jpeg
 

105.012

Cartier
2-Faktor
-Kanske låter tråkig men jag är väldigt svag för kombinationen av tavla i svart och visare och index i vit.

Men man kan inte säga annat om att ST är mycket charmig.

Vad är listpriset för en ST? På Chrono säljs (fabriksny) för ca 100ca.
Har sett att det går att få tag på för ca 75-85k så 100k är i överkant.
 
Har du börjat tänka i dom banorna så är det bäst att börja gå vidare ;)
Haha, är det så?

Det värsta är att jag tycker egentligen väldigt bra om klockan. Nöjd med storleken, länken, färgen på tavlan, uppskattar datumvisaren!

Anledningen till att det är en liten "nagel i ögat" är att jag skulle fått klockan i en bytesaffär. Men klockan jag skickade försvann hos postnord. Och då valde jag att köpa klockan för pengar som inte var tänkta att gå till en klocka egentligen. Men jag ville så gärna ha den, plus att jag trodde naivt att jag skulle kunna få en del pengar från postnord då det var försäkrat. Men blev nekad både från kundtjänst och vid överklagan. Vet att det inte är klockans "fel", men blir påmind om det när jag har den på mig ibland och irriteras över det ..

haha, nu fick du värsta snyfthistorien. men skönt att skriva av sig lite ;)
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Haha, är det så?

Det värsta är att jag tycker egentligen väldigt bra om klockan. Nöjd med storleken, länken, färgen på tavlan, uppskattar datumvisaren!

Anledningen till att det är en liten "nagel i ögat" är att jag skulle fått klockan i en bytesaffär. Men klockan jag skickade försvann hos postnord. Och då valde jag att köpa klockan för pengar som inte var tänkta att gå till en klocka egentligen. Men jag ville så gärna ha den, plus att jag trodde naivt att jag skulle kunna få en del pengar från postnord då det var försäkrat. Men blev nekad både från kundtjänst och vid överklagan. Vet att det inte är klockans "fel", men blir påmind om det när jag har den på mig ibland och irriteras över det ..

haha, nu fick du värsta snyfthistorien. men skönt att skriva av sig lite ;)

Nej då, tycker inte att det är en snyfthistoria (om än väldigt tråkigt att höra!). Om nu en negativ känsla är kopplad till klockan så är det kanske bäst att låta den vandra vidare. Finns annat roligt att prova :)
 

HM80

Cartier
Haha, är det så?

Det värsta är att jag tycker egentligen väldigt bra om klockan. Nöjd med storleken, länken, färgen på tavlan, uppskattar datumvisaren!

Anledningen till att det är en liten "nagel i ögat" är att jag skulle fått klockan i en bytesaffär. Men klockan jag skickade försvann hos postnord. Och då valde jag att köpa klockan för pengar som inte var tänkta att gå till en klocka egentligen. Men jag ville så gärna ha den, plus att jag trodde naivt att jag skulle kunna få en del pengar från postnord då det var försäkrat. Men blev nekad både från kundtjänst och vid överklagan. Vet att det inte är klockans "fel", men blir påmind om det när jag har den på mig ibland och irriteras över det ..

haha, nu fick du värsta snyfthistorien. men skönt att skriva av sig lite ;)

Varför är jag inte förvånad när jag läser detta om postnord? I mitt jobb sysslar jag mycket med import, export och även leveranser inrikes. Jag önskar jag kunde säga att postnord är ganska ensamma med att vara helt värdelösa, men nej, de är lika värdelösa alla fraktbolag, på ett eller annat sätt.

Som tur är kan jag hota dem med att jag kommer använda andra bolag i framtiden, annars hade jag blivit bränd absurt många gånger.
 
Senast ändrad:
Så har jag till slut gjort slag i saken och skaffat min långvariga drömklocka. Visst finns det många andra fantastiska klockor men har väldigt länge haft ett speciellt öga till Omega Speedmaster Moonwatch
 

Bilagor

  • 2020-11-06 13.43.04.jpg
    2020-11-06 13.43.04.jpg
    498.2 KB · Visningar: 10
  • 2020-11-06 13.54.07.jpg
    2020-11-06 13.54.07.jpg
    393 KB · Visningar: 12
Senast ändrad:

henno3

Omega
Ok, tackar för ett snabbt svar! Det pratas om någon fasning hit och dit, men jag förstår inte skillnaden, den syns ivarjefall inte så tydligt så att jag greppat det.
 
Topp