• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Speedy tuesday! Ω
IMG_20220705_064012.jpg
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Molequin är en Favorit 👍
Lägger Till Bulang and sons och Veblenist också.



Orkar man vänta brukar man kunna få en bra deal till black friday hos samtliga av dessa 😊
...men glöm inte att kika in till LUGS med:
https://www.lugs.shop
 
Senast ändrad:

frere

Audemars
2-Faktor
Hej!
Är ny på forumet och ska snart köpa mig en 40 års present och det landar på en Omega Speedmaster 😃. Kan dock inte bestämma mig för en ny eller en årsklocka (1982).
För och nackdelar, vad tycker ni?
Bra val! Jag har klurat lite i samma banor och tänker att det beror lite på hur förnöjsam man är. En speedmaster från -82 är ett oklanderligt val, men går liksom alltid att byta upp. Det finns ju alltid ett bättre ex eller en kreddigare referens att gå vidare till ifall man blir svårt speedmasterbiten… Känner man på sig att man är en inbiten perfektionist och jägare kan det nog hända att årsklockan byts ut efter ett tag, ifall det inte blir perfekt direkt.

En nyköpt klocka som man sätter alla repor i själv kan nog vara bra ifall tanken är att behålla den livet ut.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej!
Är ny på forumet och ska snart köpa mig en 40 års present och det landar på en Omega Speedmaster 😃. Kan dock inte bestämma mig för en ny eller en årsklocka (1982).
För och nackdelar, vad tycker ni?
Alltid mer känsla i vintage tycker jag och kul med årsklocka! Så blir det lite kul med jakten också. Leta rätt på en med fin gulnad tritium.

Som kontrast till det jag skrev ovan så önskar jag er en trevlig tisdag med Mission on Earth 😀
20220705_141953.jpg
 
Igår slog jag till på en Speedmaster ny från butik. Det är min tredje speedy (och andra 3861) men denna är en keeper då det är en examenspresent för att fira min ekonomie kandidat. Den åkte dock rakt in i bankfack och får ligga där till examensfesten i sensommar.
5925A736-636A-4AF8-A238-704D590383AA.jpeg
Grattis! Fick du rabatt i butik? ser ut som 001 va
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Dessa var nya för mig. Inte gratis men fina! Hur är kvaliteten jämfört med Molequin t.ex?
Kvaliteten är rejält hög på båda men det är lite mer vintage-känsla i banden från LUGS.
Dock är de band jag har från Molequin kanske lite mjukare men banden från LUGS anpassar sig rätt snabbt efter användning och är absolut inte hårda från början.
 
Topp